Igar tog vi bussen fran San José till Cahuita. Den ordinarie bussen var full sa vi fick ta en extrabuss som gick en halvtimme senare. Aven den bussen var full men vi fick i alla fall plats. Tre och en halv timme pa ett par oerhort obekvama stolar senare sa var vi framme i Cahuita pa
Costa Ricas ostkust. Karibiska havet. Efter 20 minuter i byn sa hade vi hittat paradisrummet med utsikt over havet fran balkongen.
Efter att ha fraschat upp oss sa tittade vi runt lite i byn. Mysig och litet men ganska dyrt. De har vett att ta betalt har i alla fall. Vi kakade ris och kyckling innan vi gick till en affar och handlade en massa gott och frukost. I morse vaknade vi klockan sex och jag borjade gora frukost till Frida. Kaffe leche med rostade ostmackor. Mums!
Direkt efter frukosten gjorde vi oss i ordning for trekking i Cahuitas nationalpark. Vid entrén till nationalparken far man ge en donation for att ga in. Vi gav 5000 colons och gick in. Vi promenerade nagra timmar och fotade galna apor som attackerade Frida och oppnade var ryggsack for att stjala eller hitta mat. Efter att ha gatt i tre timmar sa vande vi tillbaka for att bada ipa den fina stranden i borjan. Efter fem timmar var vi i byn igen. Vi slangde oss i duschen och gick for att ata. Nu har vi nyss atit upp och sitter nu pa ett internetcafé och skriver. Jag har forsokt lagga upp bilder men mitt minneskort verkar inte funka. Hoppas inte alla bilder fran New York ar borta. Datorn tror att mitt minneskort har nagot typ av virus.