Tillbaka från Amsterdam:)
Ja, nu har man varit och besökt Amsterdam och jag kan bara säga att det var toppen:)
När vi kom dit så var det lite svårt att hitta till de olika ställerna, men de flesta av människorna där är väldigt hjälpsamma så att man får den informationen som man behöver. Men det lättaste sättet att ta sig fram är att åka med Trams. Det som man märkte ganska fort var att det mesta var ganska centralt, det var lätt att få sig till de olika museums. Det som jag tyckte va ett av de ställerna som man bör besöka är Heiniken brouwery...det va awesome:) och det var värt pengarna. Och det finns många konstmuseeum för de som är intresserade av det:).
Red light district är oxså ett ställe att besöka, och lättaste sättet är att ta en Tram (pendeltåg) till Dam, och sedan bara gå några gator och sedan så är man där. Och det är kvällstid som gäller för då är allt upplyst:) där finns många fina pubbar, coffeeshops, mm där. Det intrycket som jag fick av amsterdam var att det är ganska likt gamla stan i Stockholm, många fina gamla byggnader, små gator, små affärer, cafeèr mm. Men förutom det så har man alla kanaler, och man kan fara på en båt tur i dessa. Då får man mera historia ang amsterdam.
Men slutsumman av allt är att det var toppen, och jag kan tänka mig att fara tillbaka:)
Ha det gott, tjing:)