Stöd Ukraina

Josses blogg

Söndag 17 Februari 2008 - Bali

Hemma igen

Ja, nu är man hemma igen från Bali, kan säga att det var en mycket bra resa, trevligt folk och god mat. Det enda som inte var så bra var stranden i Kuta samt alla försäljare, alla ville ha in oss i deras små affärer, osså var det ju det dära med att pruta..hehe...inte är det så lätt inte, men man gjorde kanske någon bra affär hehe..;) (de var ialla fall nöjda och glada)
Vi åkte ned med en paketresa så vi hade både flyg och boende på våran resa (reste genom ving) om det är fler som ska resa så..passa då på att fara iväg på 2 dagars turen kostar ca 1600 för 2 personer, men då ingår boende och all mat samt inträden till de olika ställerna som man besöker, samt en båttur ut för att se delfinerna...och jag kan ju säga att vi hade tur på den saken..för delfiner fick vi se det var ett gäng på ca 15 st, så det var riktigt häftigt :) kan oxså tipsa att snorklingen ute i Lovina oxså är helt ok. Sedan så är det ju alla fina templen som finns på Bali, vi besökte de populäraste och jag kan säga att solnedgången över Tanah lot var något över det vanliga. Men det är ju klart att när man far på en sådan tur så får man hoppas att vädret är bra, vi hade ganska bra väder när vi for, men när vi var i Gitgit för att se vattenfallet så spöregnade det..hehe, så det blev en snabb visit på det stället. Men vädret var helt ok ca 30 grader men väldigt hög luftfuktighet, så svettig var man.. regnade några gånger, men mesta dels på kvällen. Det var billigt att vara där, både saker och maten var billig, ölen oxså ;) Så några Bintang hann man me`. Kan säga att vi gjorde inte hela Bali det finns ganska mycket att se, men det beror ju oxså på vad man är intresserad av. Men om man ska sammanfatta resan så var den helt ok!
Ha det gott, tjing!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Kul att höra att ni trivdes på Bali. Jag har inte varit där sedan februari 2002, men det lär nog bli fler resor dit, då Bali är min favorit. Jag föredrar Sanur, då det är lugnare där och shoppade gärna i Kuta.
Postat 2008-02-17 16:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Budapest
16 år sedan
Budapest
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Inte så länge kvar till Bali resan