När jag anlände i
Frankrike i början av juni så blev jag hjärtligt mottagen av Celine och hennes kamrater. Under tiden så bodde jag i hennes och hennes brors
lägenhet och hennes kompisar såg till att jag inte hade tråkigt och att jag lärde mig så mycket franske det var möjligt utan att studera. Nu när jag ger mig iväg från Lorraine mot Bretagne så passade jag på att sista helgen tacka dem ordentligt och samtigt göra något som jag pratat om hela sommaren, bjuda på en svensk middag!
Vi satte igång sökningarna efter de ingredienser som krävs, som bekant inte är så lätt jämt. När vi hittat det vi kunde gav vi oss av mot ikea och inhandlade där sill, bröd, snaps, chips och köttbullar (ja jag fuskade). Palt gjorde jag kvällen före och på fredagkväll så stod det på menyn: Chips (aperitif, något som vi svenskar inte är så bra på), sill och potatis (och snaps) , palt, köttbullar och potatis och slutligen kaffe och kanelbullar (som vi gjort själva!).
Alla var så klart på bra humör och maten blev bra trots att jag blev påmind och fransk tideräkning då gästerna kom två timmar sent...