Jo Jo...
Andra dagen uppe i blue mountains borjade med en tidig frukost sen ut i den mycket trevliga nationalparken fanns hur mycket olika vagar/stigar som helst att valja pa , sa det blev traskande i stort sett hela dagen . Det e inte riktigt som att ga pa trottoaren hemma har e det upp o ner hela tiden riktigt jobbigt stundtals men ocksa fantastiskt skoj eftersom man ser nya vyer bakom varje bergshorn. det som dom flesta turister ser har ar nagot dom kallar "tre systrar" det ar en formation i berget som har fatt kvinnonamn tydligen e dom sju men jag vet inte var de andra fyra ar :) kunde ju ta en buss o kliva ut o fotografera men hur skoj e det ?? sa jag gick runt pa stigarna o ner i dalen o kollade laget . senare nar jag kom o kollade pa lite vattenfall o grejer motte jag tva tjejer som sa att jag maste ta taget ner for ett berg lite langre bort ... tag ?? det e ju en nationalpark tankte jag , men for langesedan andvande dom det till kolgruvan som log dar nere. sa jag betalade glatt massa stalar (man e ju turist ibland) o tog taget ner ca 500meter genom en nastan 100meter lang tunnel och en lutning pa som mest 52grader det e javligt brant !
Val nere tog det en dryg timme att ga runt i skogen bland gamla kolgruvor o linbanor. Sen tog jag linbanan upp igen. Pa eftermiddagen satte jag mig pa taget till Sydney o lamnade bla bergen bakom mig ..
klaffade bra vantade bara tva timmar i storstan innan jag satte mig pa nattbussen till Byron bay dar jag nu vart i tva dagar . I Byron bay varkar allt handla om surfing stallet i sig e kanon inte speciellt stort o bra vader men jag e ju inte riktigt surfartypen men det gor inget det e skoj att kolla pa dom som kan surfa.
Har blivit en del strandliv men ocksa tagit mig till
australiens ostligaste punkt som ligger har i Byron bay :)
har nog inte sett sa manga gamla folkabussar o hippiekalkar tidigare, frackt . i alla affarer o butiker hittar man nagot som forknippas med surfing ganska coolt anda , har inte vagat prova an men kanske sen den som lever far se ... Imorgon drar jag vidare upp pa ostkusten till ett stalle som heter surfers paradise far se om det e nagot att ha annars e det ju bara att rora pa sig igen ....
// anders