14/8:
Åkte till Silkmarket på Dongdaqiao Lu. Lika galet som andra gallerior. Flera våningar och fullt med försäljare som drar och
sliter i de västerlänningar som kommer på besök. Jag råkade ha en pin på tröjan och det ångrade jag snart, alla ville ha den.
Det blev en hel del shopping och i de tuffaste förhandlingarna rann svetten. -Smålänning! sa en av försäljarna med brytning :)
Vi åkte till
hotellet och dumpade shoppingkassarna. Där fick vi veta Ara missat finalen i brottning så då tog vi en rövare och
satte oss i en taxi till skyttebanan. Nathalie Larsson hade ju tagit sig till final i skeet. Gissa om vi blev besvikna när vi kom fram
och entrén hade stängt!?? 50 minuter före finalen... Bara att ta taxi hemåt igen. Vi passerade genom ett åskväder och plötsligt
blev allt vitt och en sanslös åsksmäll fick bröstet att vibrera. Vi trodde nästan att en buss bakom oss sprängdes...
På hotellet kunde vi sen se skeetfinalen på tv och Nathalie var endast en poäng från särskjutning om guldet, hon slutade fyra.
Sen fick vi sms från brottararenan där Rickard befann sig, "Ara slängde just sin bronsmedalj på golvet". Dramatik.
Vi sörjde med Ara som var jättebesviken och vi tröstade oss med room-service, ris, kött och smirnof med cola :)
Vi hade ju inga bronsmedaljer med oss så vi fick pyssla ihop bronslappar som vi satte på silvermedaljerna.
Sen blev det bronsfest på Waldners tillsammans med SOK. Först satt vi på uteserveringen och tittade på "pamparna" och de
idrottsmän som var på plats men sen kom managern Chris och bjöd in oss att smaka på den stora buffén. Fram på småtimmarna
var J-O sugen på att gå ut så han, Emma och jag tog taxi till The Den men där var det stendött. Då bestämde J-O att vi skulle
prova på Suzie Wong. Väl där blev det problem, jag hade ju shorts, det passar sig tydligen inte, så J-O börjar hala upp pengar
för att muta vakten. Det gick ju inte så det slutade med att jag fick köpa ett par pösiga byxor i baren för 200 spänn.....
Sen hade vi bronsmedaljfest till 05.00 på morgonen då vi var helt slutkörda.