Stöd Ukraina

Elgurs blogg

Fredag 18 Augusti 2006 - Spanien

Skyltdockor och flyktingar.

Den tragiska flyktingströmmen från afrika till Tenerife fortsätter, och till och med ökar. Det känns som det kommer rangliga båtar flera gånger i veckan med uttorkade och halvdöda människor. Stackars satar, dom får betala en skaplig hacka till smugglarna för att komma med en båt, och i många fall får dom återvända till afrika utblottade.

I en liten stad som heter Candelaria firades i tisdags någon slags svart madonna som är väldigt "stor" här på Tenerife. Jag läste i tidningen att det var 280.000 människor där!! Jag har varit i Candelaria och jag förstår inte hur dom fick plats.

Sen måste ni kolla den senaste bilden som jag tog i går på Tenerifes häftigaste skyltdockor :-))

Vi höres efter helgen!

Dela med andra:    

Kommentarer
Epic säger:
hej! tack för grattis-sms:et.. nicole kom hem från spanien i måndags.. hon hälsar så mycket till er båda! tjao!
Postat 2006-08-19 15:05  Anmäl
Tomas säger:
Ett litet tips, vill du att bilden skall visas här, kan du klistra in url:en som visas i adressfältet när du går in bilden, d v s http://www.reseguiden.se/minsida/elgur/bilder/14039
mvh Tomas
Postat 2006-08-18 17:39  Anmäl
Dalle5 säger:
Hej
Jag sag genom din blogg att du bor i Los cristianos. Jag skulle vilja stalla nagra försiktiga fragor till dig om vad du vet om ett stalle som heter La finquita? jag har fatt jobbförslag darifran och vill veta vad det jag egentligen kan saga ja eller nej till...Det ar uselt betalt sa jag skulle vilja veta om stallet ar sa pass underbart att det ar vart att tacka ja trots de futtiga 100 euro i veckan som erbjuds mig:)
Vet du om stallet ligger nara nagot samhalle pa gangavstand?

Beratta garna vad du vet om saval hotellet som, omnejd och region. Alla fakta ar intresstanta fakta!

MVH/Jonas
Postat 2006-08-18 17:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Ivan
Ivan säger om Elgurs bild "Skyltdockor":
Dom skrattar väl inte åt fotografen? Kul bild. Grattis!
6 oktober 2006 23:09