Stöd Ukraina

Elgurs blogg

Onsdag 13 September 2006 - Sverige

Fiske med varierad framgång

Först var jag till Kloten och flugfiskade i Hemtjärn fredag till söndag. Lyckades med konstycket att få en Regnbåge på torrfluga på fredagen och en på lördagen. Skitkul men några till hade ju inte gjort ont :-)
Men, vi var 7 stycken förväntansfulla sportfiskare, varav 3 fick fisk och av dessa 3 fick 2 fler en 1 Regnbåge. Puh... Olov och jag vet precis vilka det var :-)
Igår åkte Staffan och jag ut till hans stuga som ligger på fastlandssidan mitt emot Grisslehamn. Där la vi ut ett nät igår kväll och vittjade idag på morgonen. Tyvärr fick vi inte en abborre, som vi hoppats på, utan en gädda på kilot ungefär :-( Nåväl vädret var fantastiskt så det gör inte så mycket.
Vi bestämde oss för att åka till Fyrväpplingen och prova lyckan innan hösten övergår i vinter. Återkommer med rapport därifrån.

Ciao!

Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Ja, det var slugt.. Getingarna är ju en plåga nu, men lite nytta kan man visst ha av dem ändå! :-)
Postat 2006-09-15 09:33  Anmäl
Elgur säger:
Jag också, men det har ju varit så varmt. Jag tog dom på en getingimitation.
Postat 2006-09-15 09:00  Anmäl
Roy säger:
Härligt att läsa, ser fram meot mer! Torrfluga nu, det var inte illa.Trodde nästan det var för sent för det nu...
Postat 2006-09-14 10:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Ivan
Ivan säger om Elgurs bild "Norrby udde":
Hej! Man behöver ju inte åka till Indonesien för att hitta fina platser. Lämnar aldrig roslagen under sommaren. Även i d...
6 oktober 2006 23:04