Skitjobb
Måste skriva av mig...
Har semester nu, men fick lönespecifikationen så tänker ändå på mitt jobb. Fel lön, fel på något annat sätt... alltid något fel och de vägrar åtgärda problemen hur mycket man än tjatar. Skickade ett mail idag till chefen.
Ska jag vara ärlig tror jag inte att den utlovade utbildningen blir av. Mitt schema försämras väl antagligen också.
Även om både de och jag är medvetna om att jag är en utav de bästa anställda.
Problemet med mig är bara att jag fått skinn på näsan. Jag biter ifrån. När något är fel stormar jag in i chefens arbetsrum, istället för att som de andra sitta och klaga i personalrummet dag efter dag utan att göra något åt saken.
Jag tar för mig av mina rättigheter. När jag ska ha rast, tar jag rast. När jag ska ha rätt lön, ska jag ha rätt lön. Sådant schema jag vill ha, i princip ser jag till att få för annars kan jag inte jobba. Sådana är inte alla. De bara ler utåt och kokar inombords.
Jag är världens snällaste. Det säger alla. Men när det handlar om mina rättigheter... då är jag hård. Även när det handlar om hur arbetet ska utföras, då är jag hård.
En ordentlig chef hade uppskattat mig och älskat mig. Men min chef... han surnar och raderar bara mailen eller stänger av öronen när man pratar med honom. JAG ÄR SÅ TRÖTT.