Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Onsdag 29 September 2010 - Daytona Beach

¨Seaworld

Här följer en liten uppdatering av gårdagen. Vi åkte som sagt till Seaworld. Betalade glat ca 1700 skr i inträde och träffade på famlijen Småland. Sen var det delfin show, och det är bland det mest fantastiska jag sett. Allvarligt! Och då vet ju dom flesta hur intresserad jag är av djur. "Dessvärre" ingick även en hel del papegojor i showen, och dessa cirkulerade omrking ovanför publiken. Nå, jag andades lugnt och kramade Marcus hand, men sen, var tror ni papegojskötaren ställer sig för att fånga in odjuren? JO MEN BREVID VÅRAN RAD ( jag satt ytterst)Och då kom den fram, reflexen.-IIIIII, Ta bort skrek jag och sökte skydd hos sonen. Nu var det så att ingen märkte hur rädd jag var, förutom familjen då. Smålänningarna skrattade gott, dom kommer ihåg min fågelrädsla från Thailand.
Efter delfinerna var det så dags för SHAMU, ni vet späckhuggaren som åt upp sin tränare tidigare i år. En lika spektakulär show det, och med en rolig inledning. SOm ni kanske vet så är Amerikanarna väldigt patriotiska, så showen inleddes med att en tjej kom ut och pratade och om att hedra som soldater som kämpar för deras frihet osv. Och att vi ska hylla alla andra militärer som kämpar för samma sak blablabla, hon avslutade med att alla militärer med familjer oavsett nationalitet skulle resa sig upp. Snabbt slet jag upp Peter och Marcus, och där stod vi och fick ta emot flrea hundra människors stående ovationer. HAHAHA!!! Jag tror inte P tyckte det var lika kul som jag, men vadå, man måste ju passa på , eller hur?
Nåväl, efter Shamu showen var vi hungriga och gick till Shark Grill för mat, en fantastisk restaurang där man liksom sitter mitt i ett akvarium fyllt med hajar och svärdfiskar . Ungarna stortrivdes och maten var riktigt god.
Efter det gick vi til pingvinerna ( som vi fick ta 2 ggr, för loppe bara älskade dom, PINGU PINGU ni vet) och då började det så smått stänka ute, och när vi kom ut från pingvinerna var regnet ett faktum!!! Spöregn ala USA. Vi hastade iväg mot akvariet för att kolla in coola fiskar, och trodde att regnet bara var tillfälligt, som det brukar. DOck så ökade det bara, och det började att åska. Så där stod vi + ett tjugotal andra människor och sökte skydd. När värsta åskan lagt sig, gav vi upp och sprnag till bilen. Det blev en kort session på seaworld, hade behövt ett par timmar till, men vad göra. Vi har dock 1 vecka på oss besöka parken igen på samma biljett. Vi får väl se om vi gör det eller inte. Från parken åkte vi till Micke och Noas hotell, och drack kaffe. Pojkarna lekte kurragömma och hade kul. Sedan följde vi med dom till en ENORM jakt och fiske affär. Jag ljuger inte om jag tror att vi var där i 2 timmar minst. Både dom stora och små pojkarna hade dock väldans trevligt, så jag och Noa gick och tittade i lite affärer runt omkring. Sen avslutade vi det hela med lite glass innan vi sa hej då till Ormarydarna. Vi har bestämt att vi måste träffas lite närmare nästa gång, och dom är inbjudna till oss nästa sommar.
Idag verkar vara ytterligare en grå dag, så det blir nog shopping av olika slag. Men första ska jag , Dessi och Evelina gå på ZUMBA. Kan behövas ska jag säga, nu börjar bikinbyxorna sakta rulla sig neråt över amerikamagen. Uppdaterar med lite bilder innan jag säger hej för den här gången.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs