Onsdag 14 Juni 2006 - Sverige
Ribery!!!
Denne ärrige ytter...
VIlken pärla! Min nya fotbollsidol. Frankrikes "left-wing-wizzard" som han kallades någonstans. Tydligen var han med om värsta bilolyckan när han var liten och därav ärret i ansiktet. Coolt som fan! Ärret alltså.
Jag genomlever tiden mellan jobbet och tvn. Det är fotbolls VM och ingenting är större, om man jämför internationella superhändelser i mitt liv i alla fall. Tänka sig att jag för bara några veckor sedan var helt insnöad i Stanley Cup och nu har jag glömt nästan att det pågår. Jag fick ett mail från kranföraren som berättade att Carolina leder över Edmonton med 3-1 i finaler och jag tänkte "och..."
Så varför detta fotbollsintresse Charlotta?
Jo, det var som så att sommaren 1974 under VM i Väst Tyskland som det hette förr i tiden när kartorna var annorlunda så satt min far klistrad framför vår svart-vita tv i sommarstugan, en väldigt lustig tv förövrigt eftersom det var något fel på bilden och alla fick jättelånga huvuden och mycket korta ben. Jag sprang väl omkring på mitt håll och fixade tills en något irriterad far säger:
"Ska du vara här inne får du sitta still."
Still satte jag mig och så har jag väl i princip suttit sen dess. Man präglas.