Nu har vi bott vid Mirari beach i 4 dagar. Mini och Abi var såååååå snälla! Fast idag så bytte vi
hotell. Kl 8:30 kom en taxi som skulle köra oss till färjan över till Kottajam, där en annan taxi väntade. Men vår taxichaufför sa att vår båt var inställd och började köra oss till Kottajam, men efter några minuter visade det sig att han pratade om fel båt.
Så han började köra oss till vår båt som gick 9:30. Men när vi kom fram hade båten redan gått. Han fick istället köra oss till Kottayam, det tog ungefär en och en halv timme.
Bilen hade bara 4 säten för passagerare, alltså fick Vilgot sitta i mammas knä och bilen hade ingen AC! Det var varmare i bilen än det var ute!
Vår andra taxi skulle vänta i hamnen på oss och då blev vi lite tidiga så vi gick och åt. Vi fick ta den enda restaurangen som fanns där.
Den hade inga gäster och allt kändes lite skräpigt. Ett smutsigt akvarium med lite vatten i botten, trasiga tallrikar som servetterna låg på och 2 av rätterna som vi beställde fanns inte. Vi åt och gick ner till taxin. Taxin hade tillräckligt med säten så att Vilgot kunde sitta själv och den hade AC!!! Gud vad skönt det var att äntligen få lite luft! Resan tog 3 timmar från till Tekkadi. Halva resan åkte vi upp och ibland ner för bergen. Det var så otroligt vackert! Jag tog jättemånga bilder med min kamera.
Hotellet var fint och vi har en liten balkong.
Imorgon och i övermorgon ska vi på safari!!
Innan resan köpte jag ett teleobjektiv 70-300mm just för att kunna fotografera djuren på safarin på långt håll, det ska bli så kul!
Imorgon ska vi se, rida och kanske tvätta elefanter!!!!! Omg, kan knappt vänta!
Vid vägkanterna så sitter det ofta stora reklambilder, men jag har märkt att det aldrig är några mörkhyade på dom. Även om typ hela befolkningen är mer eller mindre mörkhyade.
På vissa bilder ser det till och med ut som om man har retuscherat så att hyn ska vara ljusare och vissa gånger så var det inte ens indier.
T.ex bilder på bebisar. Jag såg 3 olika reklambilder där det var 3 olika bebisar. Men alla var jätteljusa och hade väldigt blå ögon.
Det känns typ som om dom skäms över att vara mörkhyade, och att man bara är vacker om man är ljus. Det tycker jag är lite konstigt..
/Elsa 13