Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Fredag 25 December 2015 - Thekkadi
Resealbum: Kerala i Indien

Marari beach & Thekkady

Igår var det jul afton jag fick en bongotrumma! Men det bästa var middagen och raketerna. Middagen var bra för det var jättegott, raketerna för de var häftiga när de sprutade eld. Det var också kul för vi fick snurra runt en pinne som brann i olika färger.
Nu har vi åkt till Thekkady. Jag saknar mina väner och Mini som var jättesnäll och som var ägare till bungalown som vi bodde i. Men nu är vi i Thekkady.
Imorgon ska vi först åka till ett elefantcenter och sedan till det efterlägtade safarin!!! Där ska vi åka en båt i två timmar. Safarin heter Periyar national park. Dan efter det ska vi åka jeep igenom parken. Jag skulle vilja se gaceller, krokodiler och vilda elefanter.
Imorgon kväll ska vi kolla på när fruktfladermösen flyger för att hitta frukt att äta. Man kan se fladdermössen från taket där vi bor.
Idag har jag köpt en tröja som det står Save Tiger på.

/ Vilgot 10år
Dela med andra:    

Kommentarer
Sjrvarfarmor säger:
Det skall bli jättespännande att få höra om ditt safariäventyr, Vilgot. Hoppas du får se alla djur du förväntar dig! Och se till att Elsa fotar dem så jag får se också när ni kommer hem. hälsar farmor
Postat 2015-12-25 23:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär