Stöd Ukraina

Yayans blogg

Onsdag 2 Januari 2008

Nytt år!

Ja då var 2007 slut. Ett mycket bra år måste jag säga.

I Januari och Februari förra året längtade jag otroligt mycket efter Thailand som hade varit bokad sedan Maj-2006, så jag hade längtat länge. Men äntligen började det kännas lite närmare. 16 Mars bar det iväg och vi var där i två veckor. Var på massor med utflykter, åt gott och hade semester helt enkelt. Från och med första dagen vart jag kär i det landet. Jag har aldrig mått så bra som jag gjorde där. Vi kom hem första april. Tiden från det var inte lika rolig. Det kändes bara trist att vara hemma, allt gick så fort efter att ha sparat pengar och längtar och fixat så inför resan. Det sa bara pang så var man hemma på noll igen.

Tiden gick, och en kväll i Juni när jag som vanligt satt framför datorn och surfade råkades jag boka en till Thailandsresa. Äntligen hade jag något att se fram emot igen. Resan skulle gå av stapeln den 20 November. Hela sommaren jobbade jag så mycket jag kunde och la undan alla pengar som var möjligt.

I Augusti var jag och Johan på luleåkalaset som vanligt, åt gott (mycket thaimat haha), drack vin och cider och lyssnade på bra musik. Hade bokat två nätter på hotell också så det vart lite som en mini semester. Helt oförberett friade Johan också :D Så den 4 Augusti är ett datum jag inte kommer att glömma. Den helgen var helt underbar. Vi pratade om framtiden, om det som varit och om den stundande thailandsresan som skulle bli vår förlovningssmekmånad ;)

En hästtjej har jag alltid varit också och i september återupptog jag intresset med att skaffa en foderhäst. Jag trivs verkligen istallet. Har haft häst sen jag var 10 år, men sedan jag flyttade hemifrån har jag inte ridit mycket. När jag var yngre både tränade och tävlade jag hoppning och jag hoppas att jag någon gång kommer göra det igen :)

20 November bar det alltså iväg till Thailand igen. Kändes lite som att komma hem :) det var alldeles underbart. vi solade och badade, fick massage, shoppade, åt massor med gott och tog dagen som den kom. Hade hotell i karon, men åkte iväg två nätter till ao nang för att se lite mer av den sidan. Har många gånger fått frågan om det var lika bra denna gång i Thailand, och jag svara alltid att det var ännu bättre ;)

När vi kom hem hade första advent passerat, så det var julstök, julshopping och julbak som stod på schemat. Sen har det varit mycket jobb, jobbat både jul och nyår. Man tjänar ju pengar då så man kan boka en resa snart igen ;)

Det var mitt 2007. Så nu är ett nytt år och nya möjligheter. Planerna för detta år är att börja studera. Luleåkalaset är en obligatorisk grej och någon resa blir det förhoppningsvist :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Muangthai säger:
Man får gratulera till förlovningen.. roligt att höra att även du har blivit förälskad i Thailand upp till öronen .
Thailand kan inte jämföras med nått tycker jag, slår alla resmål i europa med hästlängder.

Lycka till
Postat 2008-01-02 17:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber!!!
16 år sedan
12 dagar
16 år sedan
40 dagar!
16 år sedan