Stöd Ukraina

Magicas blogg

Söndag 12 April 2009 - Eskilstuna

Ny stad för mig

Har gjort en tågresa...igen. Jag älskar att åka tåg. Det är bekvämt och man kan få mycket uträttat. Sen ligger rälsen så vackert, naturen är så vacker utefter tågsträckningen. Jag får lust att stanna på så många platser. Specillt nu när jag åkte tidigt och en underbar dag sakta vaknar ju längre jag kommer. Nån gång ska jag åka till dom där platserna jag ser utefter tågsträckningen, stanna och hinna se på dom lite närmare.

Den här gången gick resan till Eskilstuna. Jag har nog aldrig varit i Eskilstuna förut, inte i vuxen ålder i alla fall. Gick en sväng genom staden i den underbara eftermiddagen när solen sakta sänkte sig över staden. Den såg mycket trevlig ut. En vacker stad med gamla och nya byggnader bredvid varandra. Det var en härlig atmosfär och som i så många svenska städer gör vatten i staden den extra vacker. Det som dock inte var så vackert med Eskilstuna just nu var hotellet som just brunnit. Det stod som en grå/svart kloss mitt i staden och såg riktigt sorgligt ut.

Gick också en sväng runt Sundbyholms Slott. Vilken miljö. Vilket underbart ställe att ta en promenad på, äta en picknick, bada eller bara umgås. Det var vackert nu, hur ska det inte vara om nån månad då när grönskan har övermannat platsen.

En tågresa även hem till Göteborg och den startade med att först ta mig till Arboga för byte till tåg till Göteborg. Kändes jätteknasigt att åka snett uppåt för att komma hem till Götet men... När man åker tåg behöver man ju inte välja väg själv heller :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet