Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Lördag 26 December 2009 - Zanzibar

Nungwi ett av alla paradis pa jorden

Och sa har man kommit till kanske en av varldens finaste strander! Nungwi pa Zanzibars norra kust. Vi akte hit imorse fran Stonetown och det tog ca 1 timme. Imorgon blir det snorkling, kul! Nu borjar jag att jobba pa min branna. Man kan forresten fa massage har for ca 150 kr/timmen eller gora hennatatueringar, jag har ett motiv i atanke, sa javla klockrent, haha! Far se om det blir av...

Igar var det alltsa juldag och den spenderades i Stonetown. Vi tog en taxi in till stan och gick runt och kollade lite, kopte lite kryddor och forlorade oss i granderna. Men i en av granderna sa fick jag en pressening och en sko i huvudet "this is Zanzibar, everything kan happen!"...okej.. Sen sa blir man nastan overkord varje dag, men det ar bara att forsoka att ha lite koll. Pa kvallen gick vi till en matmarknad och kopte lite plockmat som bestod av rakor, blackfisk, vitloksbrod, biffpizza och tva stycker bananpannkakor med nutella...mums! Vi var ganska matta efter det, haha! Inget bukras heller, fantastiskt. Det var lite olikt fran alla andra jular hemma i Orebro dar man formodligen skulle ha suttit hemma pa Ekorrstigen helt dampig och kakat rester tills man var helt uppsvullen..

Servicen pa restaurangerna har i Afrika ar forresten helt hemsk!!! Ofta sa hander det att dem kommer pa ca 30 minuter efter att man bestallt maten att dem kommer pa att den inte finns, oj! En annan vanligt forekommande foreteelse ar att dem inte kommer in med maten alls, utan att man far vanta pa maten i ca 2 timmar. Och det roligaste av allt... Nar man sen ska betala notan sa tar detta EXTREMT lang tid. Sen sa kan dem saga. "If I give you 1000, you give me 300 back?" Dem fattar liksom inte att vi som gaster inte ska tillhandahalla en kassaservice. Jag har MANGA ganger fatt (som dem kallar det har..inte Mathilda fixar utan Mathilda bitchar) fatt ga till personalen och typ saga..Vi har for i helvete vantat pa maten i 2 timmar, sa javla svart kan det val inte vara att gora Spaghetti Bolognese!!!!!! Alla har lart sig att man inte brakar med Blodsocker Mathilda, och det ar tur att man far ga fore i matkon pa bussen nar man ar med i taklaget.
Dela med andra:    

Kommentarer
Zila säger:
Du verkar ha det bra på trippen!!! Härligt :)
Nungwi är för övrigt ett paradis! Vet inte om båtbaren finns kvar, men den va inte helt fel som jag minns det ;)
Ha så skoj på kommande safaris o äventyr!
Postat 2009-12-27 23:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet