Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Torsdag 31 December 2009 - Arusha

Ikvall blir det nyarsfirande med champagne i kasa, fantastiskt!

Nu har vi natt fastlandet igen efter en laaaang kordag. Innan dess tog vi oss fran Zanzibar med bat till Dar es Salam. Pa baten visade med VARLDENS samst tecknade film. Dem anvande ord som correctness som inte ens finns i den engelska volkabularen!! Igar startade vi kl 07.00 och var inte framme i Arusha forens 21.30 (och 2 fortkorningsboter fick den forsta bussen, Bill). Vi roade oss pa den langa resan med att spela nyinkopt arabisk musik, Habib Hits volym 4...typ.. och mexikansk musik som var chaffis Gabbe stod for, asbra!! Men nar man inte har sa mycket annat for sig sa blir det ju att man ater, och det gjorde vi. Sockerkaka, mars, Haribobjornar, applen, annanas m.m.

Det ar valdigt varmt har ocksa, typ 33 grader. Vi har precis gatt pa marknad och kopt presenter til nara och kara (ja mamma, du har fatt nagot du ocksa). Det kommer att bli svart att fa med allt hem, men jag ar ar ju masterpackaren nr 1, sa det fixar sig nog. Som Vickan sa i Mexico "Oj, det dar kommer du aldrig att fa ner i vasan!" Men det gick!

Har i Arusha ar folk VALDIGT pastridiga och ska salja safari turer til en och foljer efter en i flera timmar (jo, det ar folk som gjort det!) Hello my sister, you go on safari today or you look in my sisters shop?" Sager man nej sa tas det ofta emot med ett ok, eller som en kille sa till mig "Fuck you motherfucker, this is my country I walk wherever I like.Fuck you!" Han var tydligen alkoholist fick vi senare veta..

Men ikval sa ar det nyarsafton, HURRA! Jag och Johanna har precis varit och kopt en pytteliten champagneflaska sa vi kan skala in det nya decenniet. Men innan dess ska vi nog fulgrogga lite, mums....

Gott Nytt Ar till er alla!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet