Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Fredag 25 December 2009 - Zanzibar

..pga min bakfylla idag sa missade jag att klappa skoldpaddor, typiskt!!!

God Jul och ett Gott Nytt Ar pa er alla hemma i kalla vinterland! Nu ar jag alltsa pa Zanzibar dar jag haller pa att hamta mig fran gardagens julfest som avslutades i ett nattdopp i det pissjumna vattnet. Vi bor pa ett jattefint hotell som heter Ocean View hotel lite utanfor Stonetown. Igar var det alltsa julafton och vi at pepparkakor och glogg (medtaget fran Sverige) och vi kakade bl.a. blackfiskgryta, inte direkt som ett julbord hemma alltsa.. Men fantastiskt gott! Vi hade en rosa gran som vi la paket under och sen var det julklappsutdelning. Alla hade kopt en varsin julklapp for 50 kr.. Jag fick ett cricketspel (som redan ar halvtborttappat efter nattens strandlek..) och jag gav bort ett golfspel som mest var anpassat till sma barn, haha!

For alla er som undrade hur vi tvattar sa ska jag nu beratta. Pa dem campingar vi stannar pa sa kan man alltid spanna upp tvattlinor mellan traden och vaska upp sina saker i sma diskhoar. Inga problem! Eller sa kor man den lata varianten och lamnar in pa campingen sa ar det nagon liten tant som tvattar at en.

Alla som tror att jag ska vara dyngbrun nar jag kommer hem kan lugna sig, det ar jag inte. Nar solen tittar fram sa ar det sa olidligt varmt sa det gar inte att vara framme! Sa jag ar bara lite brun, lite skitig typ, haha!

Imorgon drar vi vidare mot dem fina stranderna pa norra delen av on for nagra dagars avkoppling.

kram till er alla!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet