Stöd Ukraina

Anns blogg

Lördag 6 Maj 2006 - Sverige

Nästan risk för familjeterapi

Gårdagens fotbollsmatch kunde blivit en riktig rysare för familjen. Sonens lag spelade TVG-match på Bodele och dottern var matchledare. Efter två minuter blåste dottern för en solklar straff...vem stod i mål ? Jo, hennes käre lillebror som protesterade (som man ju "bör" när man tvingas försöka ta en straff i spelets allra första skälvande minuter). Bollen gick förståss in och det stod 1-0 till Lilla Edet/Göta. Götapetter...men det inledande målet blev motståndarlagets enda under matchen, i halvtid var resultatet 4-1 och när slutsignalen gick stod det 13-1. Sonen som fick spela mittfältare den andra halvleken lyckades få in ett mål och allt var frid och fröjd i familjen, som tur var. Imorgon skall dottern döma sin första 11-mannamatch, då har sonen lovat att hjälpa till att kolla offside-situationerna som linjeman. Fotboll är livet.....inte hela men en god del av det. I morses tog sonen och jag en löprunda runt Bjursjön i det vackra vädret, snart springer han ifrån mig på milen, det ser jag faktiskt fram emot...Nästa lördag skall dottern med på löprundan också, då kanske det är dags för familjeterapi. Tävlingsinstinkten i familjen är synnerligen välutvecklad, men även samarbetsförmågan. Vi skall jobba mer på det senare när vi skall tälta på Island i slutet av juni, hoppas det blir lika fina dagar då som det är här nu. Ha en fortsatt trevlig helg om du orkat läsa ända hit. /Ann
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet