Igår var det dags för joggning med Oddevolds p94-killar igen, den här gången blev det Tureborg med uppförsbacketräning vid I17. Uppladdningen innan, i Thordéngårdens caféteria med bla läsning av Anitha Bondestams nyutkomna bok "Gråt inte över spilld mjölk" satt bra ihop med kaffet och kexchokladen. Söndagens 7 kilometersjoggning hade haft viss effekt, upptäckte jag, då var det Lelångebanan-Bjursjön-Fridhem som gällde. Det var då jag upptäckte vad jag och kommunalrådet Staffan Cronholm hade mer gemensamt, nämligen morgonjoggning...fast han kom från fel håll annars skulle jag diskuterat Oddebollens turistpotential mer ingående med honom. Jag kommer att återkomma i ärendet.
I helgen hade vi Öppet Hus på min skola - Östrabo, vi ska försöka få dit fd elever i större omfattning nästa år. Ens gamla skola är ju en bra mötesplats för gamla och nya idéer, att återuppliva gamla minnen kan ju inte heller vara fel. Besök gärna vår hemsida
http://www.gymnasiet.uddevalla.se/Ha en bra dag alla läsare på reseguidens bloggavdelning