Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Måndag 23 Februari 2009 - Göteborg

Miniresa - Stockholm

I allt planerande, funderande och surfande kring dom där ganska stora resorna som redan är bokade eller som man funderar på i framtiden glömde jag nästan bort den lilla miniresa vi ska göra till Stockholm i helgen.

Det började med att vi såg reklam på att du kommer billigt till Stockholm med SJ om man bokade evenemangsbiljetter också. Alltså bokade vi upp biljetter till musikalen The Producers, (Någon som såg filmen av Mel Brooks, Det våras för Hitler, vet ungefär vad musikalen handlar om). Genom att köpa dom biljetterna av SJ fick vi tågbiljetter för 49:- per pers och väg (andra klass). Alltså 98 tur och retur! Bra va?

Vi åker tidigt lördag med X2000 till Sthlm och hem sen eftermiddag på söndag även då med X2000 vilket gör att resorna upp och ner går ganska fort.

Nu när vi fått 'nys' om detta sätt att ta sig till evenemang är det inte omöjligt att det blir repris så småningom om något bra dyker upp.

PS: Idag är det 24 dagar kvar till avresa Thailand...

Ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bittan säger:
Hoppas att ni får en trevlig helg i Stockholm! Ett riktigt bra pris på resan, man kanske ska kolla in SJ och se om det finns något som
lockar.
Birgitta
Postat 2009-02-26 20:12  Anmäl
Marika säger:
Bra tips! Var det bra pris även på boendet?

Ha det så trevligt!

Kram Marika
Postat 2009-02-24 00:47  Anmäl
Haidi säger:
Tack för tipset, verkligen något att tänka på.
Postat 2009-02-23 20:13  Anmäl
Gbenskar säger:
Den var ju nästan gratis den tågresan!! Mindre än vad vi får betala för att åka fem mil med tåg in till Stockholm hemifrån oss. Ett riktigt kap. Grattis.
Hoppas teatern är kul, men det har jag hört att den ska vara.
Gunn-Britt
Postat 2009-02-23 19:36  Anmäl
Ingridhell säger:
Vilket flyt! Bara att gratulera.
Postat 2009-02-23 18:44  Anmäl
Gullsing säger:
Det var ju inte dumt med den resan. Vi skulle kanske göra nåt liknande, eftersom B. har en dotter som bor i Täby. Mina tre barn bor alla på olika håll i Stockholm och de flesta av mina barnbarn. Barnbarnen är alla över 18 till 35 år.

Gilla
Postat 2009-02-23 18:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet