Stöd Ukraina

Luffarns blogg

Torsdag 7 Februari 2008 - Ängesträsk

Luffarblog

Jag har redan en välbesökt blog på http://www.blogdog.se men det är så intressant här på forumet att jag nog orkar skriva och läsa här också. Just nu väntar jag på min fru som skall komma från jobbet. Jag har dukat med vin och det blir spjäll från älg och i stekgryta har jag mot slutet lagt några morötter och potatisar. Maj-Lis, min fru, får dessutom ugnsstekt rotselleri, palsternacka och jordärtskocka. Jag har lagat mat sedan 9-årsåldern och eftersom jag tycker om att hitta på rätter och är pensionär är det jag som svarar för mat och matinköp. jag bidrar till hushållet med älg, bäver, skogs- och sjöfågel + att jag plockar årsbehovet av svamp.
På min hemsida http://www.singsong.se kan man spå sig gratis i Tarotkort via en länk eller lyssna på min musik. Jag är en så kallad "singer/songwriter.
Vi ses
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Du verkar vara en reko kille, som lagar maten hemma. Det har jag också en som gör. För tillfället gör han köttfärsbiffar med viltsmak.

Så gillar han hattar också.

Hälsningar Gilla
Postat 2008-02-08 17:07  Anmäl
Luffarn säger:
Hej. Kul att du också har upptäckt pangasius. jag handlar sällan men mycket. Jag brukar köpa tre paket varje gång. Enkelt att tillaga, mycket god. jag brukar tina denförst, smörjer en form med smör, lägger på tomatskivor och stjälklök kryddar med citronpeppar och salt, dryper på lite saft från citron eller lime och pressar potatis till. Jag har regnbåge kvar sedan sommarens foiske, flugfiskar.
Lycka till med livet och fisket/resorna
Postat 2008-02-08 11:44  Anmäl
Ingemar_e säger:
Du var en 3vlig man. Jag delar till stor del dina intressen för god mat, men har tyvärr inte tillgång till det utbytet du har av vilt kött. Jag är mycket åt fiskhållet. Inte bara lax utan all slags fisk. För tillfället använder jag mycket Pangasius (landas utanför Vietnams kust). Detta är en fisksort som med fördel kan användas i st för torsk som har en tråkig framtid till mötes.Rotfrukter är ett annat kapitel. Tror aldrig att jag gör potatismos utan palsternacka och selleri t. ex.
Inom kort ska vi ut och resa. Denna gång blir det Kambodja och Tailand. I dessa länder har jag tidigare upplevt en smaksensation som jag längtar tillbaka till. Smaklig spis.
Postat 2008-02-08 00:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet