Stöd Ukraina

Annans blogg

Fredag 27 Mars 2009 - Enköping

Livets lappkast

Inspirationen har inte varit på topp på länge och rapporterna här från en uppländsk leråker har uteblivit och kommer att utebli. I stället kommer kommande bloggar att rapporteras från kanten av en kanal i Belgien. Jag tar mina tillåtna 3 väskor och åker med Ryan air (och slipper nog betala för toan) till Eindhoven på onsdag, för vidare transport till Geel, där jag ska bo och leva. Prio 1 blir att lära sig ett nytt språk, språkkurser på hollädska, men flamländska talas. Å så ska jag lära mig att göra belgiska våfflor och botanisera bland öl-floran. Övriga Europa ligger runt husknuten och väntar på att upptäckas.
Så allt blir nytt, och det är med spänning jag ger mig av. Vi hörs alla mina vänner så ska ni få höra vidare om mina kommande språkgrodor och kulturkrockar.
Dela med andra:    

Kommentarer
Karinlorvik säger:
Det låter spännande. TREVLIG RESA och lycka till med inlärningen av det nya språket, i mina öron låter holländskan som en blandning av norska och tyska.
Postat 2009-03-28 17:30  Anmäl
Magica säger:
Gud vad härligt. Jag blir inte så lite avis att du fått tummen ur...det har inte jag fått men tankar finns där. Varför Belgien? (det är såklart ingen kritik utan jag är bara nyfiken på vad som gjorde att det vart Belgien). Åh...lära sig Holländska...också avis. Underbart språk.
Postat 2009-03-27 16:43  Anmäl
Sierra säger:
Spännande! Hur länge har du tänkt vara borta?
Postat 2009-03-27 12:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
12 år sedan
Hal som en ål..
15 år sedan
Ingenting är heligt...
15 år sedan
Pest eller kolera