Stöd Ukraina

Ccs blogg

Onsdag 10 Maj 2006 - Kanada

lite senare

Jag bor på East Hastings. East hastings street är en gata som fok i B.C inte är stolta över. Tack vare klimatet kommer många hemlösa till Vancouver och dom hamnar på East Hastings. Det otäcka just nu är drogen Crystal Meth. Drogen som gör dig hyper och får dig att klia sönder typ hela ansiktet. Det är otroligt trasiga människor som kantar gatan där jag bor. Men det som är skönt är att Kanada ser droger som ett hälsoproblem, inte som amerikanerna som ser det som en kriminell handling. Dels har man startat med safe injection houses i vancouver där dom kan injecera med rena nålar, och dels har dom startat drug courts. Om du blir tagen med droger och erkänner så sätts du i ett sju månaders rehab program. Vancouver är inte bara skyskrapor i glas.
Dela med andra:    

Kommentarer
Perr säger:
Pinsamt! Sitter här hemma och kollar på hockey-VM. Är antagligen den enda som gör det. Känns inte som om världen tycker det är särskilt hett. Dessutom fick de avbryta Tre Kronor-Schw mitt i andra perioden. Ett is-shook på en halvmeter lossnade! Suck! Va proffsigt!
Då är det juste att få läsa CC:s blogg. Ha fortsatt bra. /Per H
Postat 2006-05-10 20:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedag
17 år sedan
En kort genomgång av Kanada B.C. julen 06
17 år sedan
Göta Kanal
18 år sedan