Stöd Ukraina

Heliuss blogg

Onsdag 21 November 2007

Koh Chang kl. 11.00

VARMT och SVETTIGT men skont. Vilken kontrast mot Kambodjas fattigdom o elande! Bara 4 mil fran gransen ar vi nu mitt i denna glassiga idyll. Svart att slappa Kambodja. Kanns nastan skamset att sitta har som turist. Onskar vi haft med ett knippe blyertspennor - en stor bristvara ute pa landsbygden....precis som sa mycket annat. Manniskor lever i storsta fattigdom medan de tusentaliga templen ar overdadigt utsmyckade, Svart att forsta! Har forsokt ge sa mycket dricks vi kunnat. .

Idag ska vi ut pa elefanttrekking och i overmorgon ut till oarna har omkring. Hela Koh Changomradet ar en nationalpark - sa oerhort vackert..
Eleonor o Jerker
Dela med andra:    

Kommentarer
Keitski säger:
Hej!
Kul att ni redan tycker om Koh Chang ( glöm inte Bang Bau )
Går ni ut från ert hotel och går till venster ett par hundra meter så ligger det en Pizzeria med god mat, personalen har vita förkläden
Framför allt är det supermysigt att äta på stranden där de flästa strandhotellen dukar upp till mat och underhållning
Jag vet att ni mår fint på Koh Chang det är en härlig Ö med mycket att uppleva vilket jag inte hann i februari på mina tre dagar, men nu får jag sex dagars upplevelser
Fortsatt trevlig resa
Keith.
Postat 2007-11-21 20:04  Anmäl
Mirreli säger:
Hej, vilken fantastisk resa ni gör! Det du skriver om Kambodja får en att verkligen reflektera över hur bra vi har det, man behöver påminnas ibland. Hoppas ni får en fortsatt bra resa.//Mirre
Postat 2007-11-21 13:28  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet