Känns overkligt. I huvudet har jag packat, men inte fysiskt:-) Har skickat tvinsen till mormor och morfar i Bodö 170 mil hemifrån. Så här går det inte att få hemlängtan. Märks att det är 2 tonåringar mindre hemma än normalt. En 16 åring märks inte. Men en 16 åring och 2 styck 14 åringar märks väldigt mycket. Ni som har tonåringar vet precis vad jag snackar om...Tror jag har full koll på läget, kontrollfreak som jag är och har det mesta i fall att i fall att... Fast jag tänkte ju att vi skulle åka ner med väldigt lite baggage dit. Och väldigt mycket baggage hem. Jag vet ju hur det har varit när jag shoppat loss i Bangkok. Och Beijing lär väl inte vara sämre. Var i Oslo för 3 veckor sedan och åt lunch med syrran, Fick i mig Pesto som innehåller nötter som resulterade i en allergisk reaktion och en adrenalinspruta mycket otrevligt. Men som tur var det ett läkarkontor rätt bredvid så hjälpenn var nära. Lite orolig nu så jag fick ett bra tips från en kille som bloggar om
Kina på annat ställe. Har du allergier så kolla denna länken.
http://www.killerpeanut.com Man prickar i sina allergier och väljer bland 22 olika språk. Perfekt och tryggt för oss som är allergiska. Går numera med en adrenalinspruta i väskan för akuta situationer. Ja livet skall inte vara så lätt. Trevlig midsommar så skall jag se om jag kan komma på vilken bok jag skall ta med på flyet. Åker Midsommarafton.
Håller med Gullsing ang. Mons Kallentofts böcker.Riktigt bra!Tänk att det ska vara så svårt att veta vilka böcker man ska ha med sig...=)Numera har jag börjat med pocketböcker för att det inte ska bli så tungt...Så skönt att läsa på semestern.
Ha en riktigt skön resa!
//Lotta.
Vi har just kommit hem från vår Mallorcaresa. Där var det härligt och trevligt.
Om du vill ha tips på nåt bra att läsa kan jag rekommendera två böcker av den svenske författaren. Om du inte har läst dom förut förstås. Författaren heter Mons Kallentoft och böckerna Midvinterblod respektive Sommardöden. De handlar om en kvinnlig Linköpingspolis och hennes kollegor, när de utreder ruskiga mord. Böckerna kan säkert bli omtyckta av din man också. Jag läste båda böckerna i ett sträck på vår fjortondagars semester, så jag ångrade mej ordentligt, att jag inte hade mer att läsa med mej. Hittade ingenting där nere heller annat än på engelska. Men jag gillar inte att läsa böcker på annat än på vårt modersmål.
Tur i oturen, att du fick din allergi här hemma i Norden, så du är väl förberedd till din Kinaresa, som jag önskar ska bli härlig och väl investerad. Trevlig Midsommar fastän du sitter på flyget.
Kram Gilla