Stöd Ukraina

Candys blogg

Onsdag 10 Juni 2009

Äntligen kom mitt Visum!! Nu kan jag packa...

Kina om knappt 9 dagar. Helt ofattbart. Jag jobbar så mycket nu så jag hinner inte tänka. Men så fick jag en lucka här i förra veckan:-) Och tänkte hmmm snart Kina, men var är våra pass och visum.?Började kännas lite skumt när jag kollade almanackan och kom på att det är snart avresedatum. Usj. Ringde runt och kolade lite och jodå passen skulle vara på väg. Och i dag kom dom. Är ju faktiskt bara en dryg vecka tills vi åker. Har haft långa mailvändningar med min kompis från Norge som bor i Beijing, eller Peking som jag säger då! Hon har mailat så mycket info om Peking om hur långt det är till olika ställen fråpn vårat hotell samt vad det kostar i Taxi och hur långt det är till resmålet. Hallo vi skall vara där 9 dagar och min kära vän har gjort ett program som kräver minst 9 veckor om vi skall hinna med. Tanken är god, men vi får sortera ut godbitarna. Det är min man, stora sonen på snart 17 år och jag som skall åka, tvinsen på 14 år skickar vi till mormor och morfar i nord Norge och deras resa går till Lofoten. Som sagt är det mycket nu. på 1 vecka har jag varit 2 ggr i Göteborg, 2 ggrr i Stockholm och 1 dag i Uppsala. Så jag känner att jag vill åka på semester och inte i tjänsten:-) Men det närmar sig nu.Någon som har bra tips om Peking är jag mottaglig. Önskar alla en underbar sommar.
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Önskar er en underbar resa... och hopaps att du får igen resväskan vid hemresan =)

Kram Marika
Postat 2009-06-15 00:34  Anmäl
Grethe1 säger:
Oj oj oj det verkar hektiskt för dig innan semestern. Du är väl helt slut när du sätter dig på planet. Hoppas att ni fär en härlig vistelse i Kina.
Jag önskar också dig en skön sommar. Här regnar det så allt kan bara bli bättre när det gäller vädret i alla fall.
Postat 2009-06-11 21:01  Anmäl
Reseglad säger:
Trevlig resa och ha en riktig skön sommar.
Postat 2009-06-11 19:43  Anmäl
Mape säger:
Önskar er en mycket givande,och god resa nu till Kina,och hoppas du finner mycket intressanta stenar o pärlor till dina halsband.
Jag riktigt ser dej,hur du ska hinna med allt,men det gör du.
Ha det gött// Kram Mabel
Postat 2009-06-11 18:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet