Stöd Ukraina

Greklands blogg

Torsdag 17 Februari 2011

Jamen, det visste jag ju....

Fick detta svar från Aegean air idag:

"Further to your query we would like to inform you that based on the EC 261/2004, the air carrier deserves the right to reschedule flights, according to operational needs, with the obligation to inform passengers at least two weeks before their departure. Passengers are entitled either to be fully refunded of their tickets or to be transferred to any other available flight by comparable ways of transportation without any additional charge. Additionally, we would like to inform you that the air carrier is not obliged to cover any other extra costs occurred due to this fact""

Det är klart jag vet att det ÄR så men här handlade det om att man tidigarelagt vår flight ut till Mykonos och enbart hade en kvällstid att erbjuda istället. 7 timmar!
Visst, de tycker ju att vi får vad vi betalar för. Vi blir ju transporterade från A till B.

Nästan varje resa vi gjort så har flygtider ändrats pga av slot-tider, väder och allt möjligt, främst tycker jag att förseningar är ok för det handlar främst och passagerarnas säkerhet om något skulle vara problem på planet t ex. Då har det handlat om en eller ett par timmar. Sådan väntetid är helt acceptabel.
Som öluffare är tiden oftast lång på en större färja men att sitta på en flygplats är ju verkligen trist.

Nu har vi funderat på om vi helt enkelt ska ha flighten kvar och under de 7 timmarna ta bussen in till Atens centrum och strosa runt i Plaka, titta upp mot Akropolis och njuta lite istället av tillvaron.
Det känns "sådär". Är kanske lite svårt att njuta på en resdag som startat mitt i natten för att ta det tidigare morgonplanet från Arlanda.
Samtidigt blev jag tveksam om man får ta sig ut från flygplatsen när man har anslutningsflyg?
Är helt tilt i min hjärna just nu. Fast det kan delvis bero på att jag legat i flunsan de senaste 5 dagarna och börjar bli rätt uttorkad vid det här laget.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet