Vi var ute i god tid och bokade Stockholm till
Aten och vidare ut till
Mykonos till sommaren.
Det är möjligt att göra hela bokningen via SAS då både Aegean air och SAS är Star alliance bolag.
Vi valde specifikt Mykonos denna gång då det var 50 minuter mellan som väntetid vilket vi tyckte kändes helt ok då hela bokningen gick via SAS. (När vi bokar via Olympic eller Aegean air på egen hand brukar vi annars beräkna 2 timmar då man ju måste checka in väskorna på nytt)
Vi fick en bekräftelse på bokningen som visade precis på det vi valt och bokat.
Nu får vi ett nytt mail från SAS där vi ser att vi bokats om till att åka på kvällen till Mykonos dvs mer än 7 timmars väntetid på Atens
flygplats. Jag gick i taket av ilska!
Aegean har ändrat i sina tidtabeller så att de inte alls längre matchar med vårt inkommande plan från Stockholm.
Nu har vi ringt SAS och undrat vad de kan göra. Vi tycker inte att vi fått det vi bokat ju!
Kan de
boka av flyget till Mykonos enbart undrar vi så kan vi istället välja bussen till Rafina och ta båten ut?
Jo, de kan dem men ingen ersättning till oss för det!
Så Mykonos flighten var helt plötsligt en del av vår resa men inte en del av biljett priset?
SAS menar att vi har all rätt att boka av resan och boka en ny till Aten till dagens pris, vilket ju blir dyrare!
Nu har jag mailat till Aegean air och frågat hur tusan det ska vara möjligt att
boka flygbiljetter i god tid, till bättre pris om man inte kan lita på deras tidtabeller!
Det är ju deras fel även om vi inte bokat med dem.
Så besviken jag blir och arg så att jag vill svära men det ska jag bespara er läsare ifrån.