Äntligen! Jag skulle ha fått hö till hästarna förra veckan men det dröjde till i dag, men bättre sent än aldrig. Höet hade räckt en dag till. Sex rundbalar som var och en väger ca 500 kg skall baxas in i hölidret och stuvas så att dom ryms. Dom som kom med höet, far och son, hjälpte till och mitt järnspett är aldrig fel. Maj-Lis är ute och vandrar med sin syster och när hon kommit hem och fått i sig lite mat blir det skogsridning. I går red vi på skogsväg för första gången på två år. Hästarna behövde muka upp lederna efter fredagens strapatser. Reseguiden har redan hjälpt mig att sovra bort några ställen och hitta nya och nu är det Vietnam som gäller.
I vår ålder är det skönt att slippa hojtande, skränande människor utanför
hotellet på nätterna. "håll i gång" har man hunnit med mer än vad unga människor tror, och tro mig, man blir faktiskt less! Nu handlar det om lugn och ro, sol, bad, många böcker, korsord, prata med andra resenärer och med lokalbefolkningen. Helst har jag med mig fiskegrejer för jag har ändå inte riktigt ro att bara ligga i solen. Jag vill också kunna ta mig en drink eller en öl när andan faller på och vill ha öl eller vin till maten. Om det finns fisk och skaldjur blir jag extra lycklig. Kött har jag hemma i mängder. Nu kom Maj-Lis hem, så nu skall jag ta in hästarna och ge dem en dos havre så dom orkar med dagens id. Besök min hemsida, spå dig gratis, lyssna på mina sånger eller skriv ett par rader i min gästbok
http://www.singsong.seVi ses
Björn