Stöd Ukraina

Candys blogg

Lördag 10 Mars 2007

Hemma nu..

Sitter och är alldeles dimmig i huvet efter hemresan från Bkk. Jobbade i går, men kroppen var inte riktig med. Kom hem i förrgår. Och det var värre att komma hem med tidskillnaden än att åka i väg. Men det går väl över så småningom. Sitter i fleeecetröjan och småfryser. Plus 5 grader. Lite skillnad från Bkk sista dagen närmare 40 grader. Pressade 2 timmar i solen vid poolen på hotellets 7 vaning. Men gav upp efter 2 timmar. Hålt på att svimma av värmen. Bangkok var mäktigt, men onormalt rent till att vara en storstad. Vi åkte till Bkk med mape och hennes man dom stannade ett dygn och vi 3. Mape och jag shoppade loss på marknaden och MBK. Helt sanslöst sjukt billigt. Kom till Thailand med 2 resväskor på 48 kg och reste hem med 4 resväskor 112,5 kg. Tack Finnair! Vi betalade inget för övervikten på 12, 5 kg. Hörde att dom som reste hem med KLM fick betala dyrt för sin övervikt. Hann med flodsigtsdeeing, sittande Buddhan och lite annat smått o gott. Pantip Plaza var eldorado för 3 grabbar och pappan.. Jag tyckte väl det var så där lagom roligt. Men fick ju anpassa mig efterssom alla fick gå med mig till MBK några ggr samt x antal trippar runt på marknader. Shoppade så jag nästan svimmade. Men det var det värt. Sol, sommar underbara människor, go mat. Allt var helt fantastiskt bra och roligt. Jag skall snart (i dag) gå in o kolla nya biljetter till Thailand!!!! Ja, jag vet lite smått galen känns det. Men jag vill sticka i väg igen. Skall lägga in lite kort med. OCH mape och hennes man är 2 helt underbbara människor som bjuder till och är helt vansinniga roliga att umgås med. I love you. Ungarna är helnöjda. Alla som har sin Thairesa att se fram emot har något fantastiskt framför sig.
Dela med andra:    

Kommentarer
Asil säger:
Åh vad sugen man blir på att sticka iväg. jag och min man åker i november med döttrarna på 4a och 2. Ska bli underbart!
Men man blir så nyfiken.... VAD har du shoppat? Jag blir helt paff när jag läser. En sak vet jag säkert att med två småttingar kommer jag INTE shoppa :-)

Hoppas du också njuter av våren!
Hälsningar Elisabeth
Postat 2007-03-22 21:30  Anmäl
Petra71 säger:
hej candy förstår att du har haft en underbar resa. och vill dit igen. jag med men ej min man.han är inte mycket för äventyr. lite bongstyrig har varit i grekland 7 gånger och skulle tänka sig dit igen.jag var med där en gång men det räcker för mig. jag vill gjärna se nya ställen.men kanse jag och en kompis ska ta oss till thailand snart hoppas det. jag länktar dit. ja jag vet helt fantastiska mina föräldrar. kram petra
Postat 2007-03-12 22:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet