Stöd Ukraina

Candys blogg

Lördag 17 Mars 2007

Har jag varit i Thailand??

Ja, det har jag ju. Det finns i alla fall en massor av kort som bevis. Och brun är jag. Så jag har nog varit där. Fast just nu känns det som en dröm. Väldigt trevlig dröm måste jag erkänna. 3 veckor går sååå vansinningt fort så det är inte klokt. Tål att jämföras med dom 3 veckorna som var före jag åkte till Thailand. Har nu jobbat drygt en vecka. Jobbat även i dag, kostar att vara ledig 3 veckor, då åker man på straffarbete på lördag...!!!Och normalstatus på livet har infunnit sig igen. Fast jag känner mig väldig glad, pigg och sprängfull av energi. Det var en verklig energikick att åka bort i värsta skitvädret. Nu har jag ju ett turboläge ändå så mina kollegor tycker nog att det var onödigt att fylla på med energien.... Men back in business och jag njuter av livet. Ljust på morgonen och vårtecken lite var stans. Underbart. Min bästa kompis ringde mig i förrgår, hon kunde inte hålla sig längre. jag har pumpat henne full av positiva upplevelser från Thailand via sms. Och vi hade tänkt åka till nåt medelhavsland till hösten. Så kallat husmorsemester. Men jag körde värsta manipuleringen så när vi hade pratat klart sa hon: du, vi åker väl till Thailand i stället? jag kollar bara lite hemma så bokar du??? Självklart bokar jag biljetter! Inga problem. Jag är värdsmästare på fixa billiga biljetter.. Och då helt plötsligt ska jag visst till Thailand igen.... kanske om jag hittar billiga biljetter. Nu har jag ju lovat bästa kompisen att jag ska trolla med knena och hosta fram dom. Så nu har jag värsta uppdraget. Har kollat denna sajten och det såg inget lovande ut. Hur lösa detta lilla problem?? Hjälp mottas när som hälst med tack. Tänk om vi kunde sticka i väg 10-12 dagar till Bangkok och vidare nån stans för sen avsluta med tokshopping i Bangkok på hemresan. suck...Har varit på Thairestaurant efter att jag kom hem. Sicken besvikelse det blev. Tyckte om den restauranten före jag åkte, men det smakte inget gott längre. Lite som kan jämföra sig med den underbara maten vi åt varje dag i Thailand. Näh nu får jag surfa runt och trolla fram lite flygbiljetter. Vi hörs igen. Och du Mape, vad fick du betala och vilket datum åker du??
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Ja du förstår vilken smittsam sjukdom du fått,ocg den går bara att bota med att åka iväg,stick,man bara måste,och sen blir man botad på direkten,men när man kommer hem,börjar denna hemska sjukdom igen,då börjar planeringen,att åka iväg en längre tid.
Har bevis på att sjukdomen går ej att bota,den är livslång,och man kan leva med den,med rätt medicin.Vi planerar att åka 20 nov 2007
till 20feb. 2008 Candy försök på Malaysia air de kan ha bra priser med några byten. Kanske sticker jag i september 3veckor men vågar inget säga på jobbet om det. Annars blir det 3månader i Cap Creative.
Du får låna min lägenhet om ni åker Moo hämtar er i Bangkok.
Kramisar Mape
Postat 2007-03-17 21:07  Anmäl
Sampu säger:
Förstår precis känslan. Jag hade den inställningen att jag inte ville åka till Thailand innan "eftersom alla vart där". Men nu vet jag varför, det är ju underbart. Jag skulle sticka direkt om jag inte hade skola...
Postat 2007-03-17 20:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet