25 grader varmt ute och jag har kökstjänst:) Fyller 40 år på måndag och ska ha fest i morgon. Ekonomisk som jag är (pengarna måste ju räcka till resor,hahaha) har jag bestämt mig för att göra all mat själv. Så nu har jag gjort fem Västerbottenostpajer och fyra tårtbottnar med härligt marängtäcke( en är fortfarande i ugnen så jag passar på att skriva min första blogg någonsin).Fyra kilo kycklingfilé väntar på att få komma in i ugnen. Sedan ska jag göra hemmagjord fransk potatissallad, fylla parmaskinksrullar och gravad lax (fast den har jag köpt, grava laxen själv vågar jag mig inte på)skära grönsallad..Baguetter har jag beställt...hm....hm är det något mera?
Mitt i all denna matlagningsröra slår det mig...6 dagar kvar tills vi åker till Peru...6 dagar, herre gud, vad tiden gick fort...vad ska jag packa i? Vad ska jag ha med mig?
Flyget går kl.06.20 på morgonen, måste vi verkligen vara där två timmar innan? Hoppas Forex får fram våra sol innan (vi hade bokat sol hos Forex men när jag kom dit för att hämta dem, hade de gett dem till någon annan..Muchas gracias, säger jag!
Och så denna oro som alltid infinner sig när jag ska åka...varför ska vi åka? det är ju så bra här hemma?Tänk om något händer? Åh flygresan 13 timmar mellan Amsterdam och Lima...usch...får ont i benen av att bara tänka på det...har kollat upp vilka filmer de visar på vägen över och på det viset ska jag väl kunna slå ihjäl några timmar....sen börjar äventyret och det första besöket i Sydamerika, som jag har längtat! Kommer nog behöva nypa mig i armen både en och två gånger när jag får se Machu Pichu för första gången.
Åh vad jag längtar och åh vad jag har resfeber....och resångest,hahaha!
Nej nu ringer timern, sista tårtbotten är klar, nu väntar kycklingen, got to go!
Ha det så gott alla Reseguidare och trevlig sommar på er!//Kristina