Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Måndag 26 Maj 2008 - Taberg

"Hemma" igen!

Helgen som gick hade jag åtskilliga anledningar att åka hem till "barndomsbyn" igen!
Födelsedagar, konfirmation & morsdag.

När man inte bor där så uppskattar man allt på helt andra vis, både mor & syster undrade ibland vad jag fotade vissa saker som jag gjorde, men de e klart de ser det ju varje dag & ser det inte på samma vis som gör numera.

I kyrkan fotade ju alla hejvilt på konfirmanderna medans jag fotade väggar & tak, naturligtvis även min kära guddotter, dessvärre insåg jag sedan att det är verkligen dags att skaffa ny kamera för inomhus blir det absolut ej bra bilder!

Efteråt firade vi konfirmanden, hennes systers & min mors födelsedag i min systers lummiga trädgård halvvägs upp till berget, när sedan diskussion kom upp hur vi skulle fira morsdag, var ju mitt givna svar...middag på berget!

Sagt o gjort, på söndagen körde vi upp till toppen men fick vända om, vi var ju inte de ända som tänkt äta där, fullsatt & kö!
Istället fick vi bege oss in till Jönköping & bra länge såg det lika illa ut där, alla var nog ute o åt, men till sist hittade vi plats nere i hamnen.
Kunde det bli bättre, strålande sol, klarblå himmel & ett stilla vatten, men vad har jag gjort då?
Glömt kameran i bilen!

Väl hemma igen så har jag ju lite foto med, morsdagsblomma från barnen men främst ljusa fina minnen "hemifrån"!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet