Stöd Ukraina

Candys blogg

Söndag 19 April 2009

Hemma än så länge.....Tur att reseguidens medlemmar hjälper till:-)

Då så. Då var det klart. Stockholm på tisdag till onsdag. Min man har jobbärende i storstan och jag tänkte åka med fast jag nekade köra 45 mil till storstan och 45 mil hem igen samma dag. Så då får han bjuda mig på hotellövernattning, ja och va gör jag när han är upptagen??? Finns väl alltids några affärer i Stockholm som kan ta emot mig. Får ju se till så inte Sverigeekonomien går käpprakt åt skogen-. Så jag tänker minsann se till så att pengarna rullar:-) Hade brkymmer om var vi skulle bo. Men vad har man vänner till för? Jo min kära vän Ivan på RG hittade tjusigt hotell i rätt område så nu tänkte jag bara se om jag kunde övertala honom till att ta en fika med mig. Risken är att jag går vilse om jag inte får en GPS med mig. Jo helt sant! Jag gick vilse i min egen skog under Påsk. Skulle gå en promenad på 40 min som blev 1 timme och 40 min. Lite pinsamt med tanke på att jag har bott här i 16 år usj. Barnen har bättre lokalsinne är mig. I turkliet förra sommaren var det barnen som såg till att vi kom åt rätt håll när vi gick hem. Måste spana runt vad som finns att titta på i Stockholm som jag inte sett förut. Några bra tips någon?
Dela med andra:    

Kommentarer
Ekkan2 säger:
Är oxå på väg till storstaden,närmare bestämt den28:e.Åker x 2000 upp vilket tar 2 timmar upp.Ska på ögonkontroll på St eriks ögonsjukhus.passar på att ta en fika med Gbenskar vilket jag ser fram emot.Dessutom blir det lite shopping innan jag reser hem framåt seneftermiddagen.
Postat 2009-04-19 22:02  Anmäl
Karinlorvik säger:
Undrar om det där med lokalsinnet har något med vårt ursprung att göra!? Jag har också gått bort mig i de svenska skogarna! Det var lättare att orientera sig i Nord-Norge: havet i väster, fjällen i öster, och sedan kunde man lätt räkna ut norr och söder!
Trevlig resa till storstaden och hälsa Ivan!
Postat 2009-04-19 17:25  Anmäl
Mape säger:
Vad avis jag blir ända ner i Thailand,att du ska fika med Ivan,men man kommer väl alltid nån gång till den stora staden.......
Jag vet vad du gör i Stockholm,kan se dej,,,,,,,,när du får några ensamna timmar hi,hi
Postat 2009-04-19 16:01  Anmäl
Grethe1 säger:
Hoppas att du får en trevlig vistelse i Stockholm.
Postat 2009-04-19 15:24  Anmäl
Gullsing säger:
Jag önskar dej också en fin tur upp till Kongl. Hufvudstaden. Vi kom hem därifrån i torsdags kväll. Rapport kommer snart.

Gilla
Postat 2009-04-19 12:00  Anmäl
Reseglad säger:
Önskar dig en fin tur upp till Stockholm.Ser fram mot en berättelse om din tur. Vart du gick vilse,denna gången!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram
Postat 2009-04-19 10:26  Anmäl
Ivan säger:
Visst skall vi ta en fika, ute eller inne. Har du solen med så vet jag var det kan bli nära sjön.
Inomhus sitter bara Lattemammorna. Trångt med alla barnvagnar.
Postat 2009-04-19 00:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet