Stöd Ukraina

Veikens blogg

Torsdag 19 Juli 2007

Gohia Cup

Världens största arrangemang alla kategorier, Gothia Cup. pågår för fullt här i Göteborg! Denna ungdomsturnering i fotboll, har i år lockat lag från 66 länder. 35 000 spelare och ledare från hela världen är här och sätter färg på stan, till glädje även för den som inte är fotbollsintresserad. Finalerna i dom olika grupperna spelas på lördag inne på Nya Ullevi, nåja ny och ny.
Vi bor så till att vi har nära till många planer och cykeln finns med hela tiden så att vi fort kommer till utvalda matcher.

Ungdomar från alla världens hörn möts och har "fotbollsroligt" tillsammans, tyvärr blir det ibland en och annan törn, men det får man tåla.

Jag tror att detta är ett fredsprojekt som slår det mesta! Föräldrar, ledare och ungdomar tar med sig erfarenheter hem och kan berätta hur det var att få kompisar från andra delar av världen.
Jag har idag pratat med en förälder från Filippinerna och tjejerna i deras lag frös så dom var både gula och blå! Vad berättar dom hemma om vårt land tro?

Många lag förlitar sig inte bara på sig själva utan en och annan maskot får följa med på den långa resan.

När turneringen är slut och alla har åkt hem är över 4000 matcher genomförda och då är det bara att invänta nästa års upplaga av Gothia Cup.Det är en folkfest som inträffar vecka 29 varje år.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sun säger:
Hej!
Vad tomt det blev här i Götet när alla åkte hem.
mvh
sun
Postat 2007-07-25 01:46  Anmäl
Rosie67 säger:
Hej! Min dotter var ner till Göteborg, hennes pojkvän har en son som var med o spelade. Kramar Rosie
Postat 2007-07-24 21:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Haidi
Haidi säger om Veikens bild "Allt är inte lika roligt":
Håller med, en av våra söner har varit där och det var en upplevelse.
27 oktober 2008 17:32