Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Tisdag 24 December 2013 - Koh Chang
Resealbum: Thailand 2013

God Jul!

Hallå där hemma!

Idag firar jag min andra jul men förra gången var jag ju bara en månad så då hade jag ju verkligen ingen koll på läget. Vad jag har förstått så hör det iallafall inte till vanligheterna att man springer runt i badkläder och svettas på julafton i Sverige.

Jag har ju varit lite hostig senaste tiden men mamma och pappa har uteslutit att det är något med mina öron eftersom jag sover bra dagtid och även nattetid tills jag börjar hosta och då väcker mig själv. Hostan är envist kvar så jag är belagd med badförbud för att se om hostan ger sig så jag har hängt hemma i bungalowen i två dagar nu medan mamma och pappa har turats om att vara med Charlie vid poolen. Tydligen tycker dem att jag är lite för galen och energikrävande att hänga med vid poolen också så det finns nog fler anledningar till att jag får leka hemma. Mig gör det inget, jag har värsta schyssta hörnan på balkongen och i eftermiddags när den värsta värmen lagt sig så gick jag och mamma ner till stora gräsplanen och spelade lite boll. Superkul att springa runt på så stora ytor!

När jag och brorsan sovit vår eftermiddagsvila ringde tomten på mammas mobil och berättade att han släppt ner lite julklappar i "djungeln" utanför vår bungalow. Tomten gav instruktioner om vart han tror att han släppt klapparna och Charlie och mamma sprang runt och letade. På fyra olika ställen hittade Charlie klappar och ni må tro att vi stornjöt när vi satt framför högen på altanen och öppnade paketen. Vi fick ju en del paket innan vi åkte till Thailand med med oss hade vi från farmor och farfar, gamfarmor Gunhild och gamfarfar Östen, faster m familj och från Lydia med familj. Tack snälla ni för de fina böckerna och spelen!

När det blev middagsdags gick vi med hela gänget till Palm Beach som ligger en bit bort på vår strand. Ägaren där är supersnäll och busar alltid lite med oss barn. Sist vi var där fick vi små träelefanter att leka med och idag kom han med tomteluvor och ballonger till alla barn. För vår familj blev middagen ingen höjdare. Maten tog tid, jag ville inte sitta still och Charlie som en lång stund lekt så fint med de andra fick plötsligt för sig att springa iväg på stranden trots att mamma och pappa ropade efter honom. Vi åt fort, jag däckade i vagnen och Charlie var helt utom sig för att han inte fick leka med de andra barnen. Nu är vi hemma medan de andra nog fortfarande är kvar på restaurangen men det är tydligen viktigt att markera och fullfölja när det kommer till Charlie och gränssättning säger mamma och pappa. Ska han lära sig någon gång undrar jag..
Mamma och pappa verkar dock tycka att det är lite skönt att vara hemma. Pappa har problem med sin mobil och försöker fixa den och för att göra det sitter han med datorn så det är svårt för mig att lägga upp bilder just nu. Men ge inte upp, det kommer!

Jag hoppas att ni får en härlig julafton med en massa god mat och mys!

Just ja! Idag har Ewa namnsdag så jag grattar mamma men allra mest min fina mormor!

GOD JUL!

Dela med andra:    

Kommentarer
God fortsättning!
Här råder juldagslugn med äventyrsfilmer och pyssel med de julklappar som öppnades igår.
Grå himmel och regn har omslutit oss i några dagar nu, svårt att känna julstämning men skönt att vara lediga ett par veckor. Tack för det fina kortet på pojkarna och Itunes-korten.
Kul med skattjakt för att hitta julklappar måste Charlie ha gillat, själva hade vi ett helt berg med julklappar under granen som det kändes, klämdes och skakades på.
Det känns som ni har varit borta i evigheter och då är det väl inte ens halvtid för er i Thailand.
Vi längtar efter er alla och inväntar nya inlägg och bilder.
Kram från oss på Sekreterarbacken.
Postat 2013-12-25 15:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet