Stöd Ukraina

Suss blogg

Fredag 9 Februari 2007

Glasspingel och Rambutan i Ban Krut

Glassmoppepinglet ar en harlig liten truddelutt. Tank sa glad man liksom blir bara av att hora den komma spelande langs gatan :o) Min och Lucas favorit ar en liten konstig ispinne som kostar 10b, den ar rod och ytterst ar det is, och sedan bestar den mes av nagon slags Jello. Skumt men gott.

Idag har vi besokt templet pa berget (jag har lite namnafasi for stunden, jag kommer att fylla i allt sadant nar jag sa smaningom kan lagga in bilder har). Det ingar liksom nar man bor har pa Baanklangaow, en gratis entimmes utflykt dit. De kor en dit i sin pickis helt enkelt. Men de glommer garna att beratta om denna lilla forman sa man maste antingen fa syn pa skylten pa disken, eller ha fatt tips av nagon. Men det var tjusigt. Kul ocksa for vi stotte ihop med en larare fran Bangkok som var dar med en avgangsklass, de hade en avslutningsresa ihop. Hon tycket det var roligt att prata med oss och vi med henne. Skont att fa prata engelska i fullstandiga meningar en stund...

Nar vi vantade pa att var chaffis skulle komma tillbaka fick vi se en pickup sta vid parkeringen. Han salde rambutan dirket fran flaket. Ett helt kilo spanstiga vackra frukter for bara 20b!!! Sa ljuvligt gott.

I morgon flyttar vi vidare till Chumpon!

Marie: Siripong trooooor jag att jag sag igar nar vi racede runt pa moppar. Det ser ratt slitet ut (om jag nu sag ratt stalle), allt beror pa vad man ar ute efter. Hotellet... Bay Wiev tror jag.. aterkommer :o) Ett tiops till infor ett besok i Ban Krut. Se till att ha med de kontanter du vill anvanda. Det tycks inte finnas en enda ATM pa orten. Da far man ta sig upp till stora vagen, och det har man ingen storre lust med...
Dela med andra:    

Kommentarer
Abj säger:
Sk;nt att ni har det bra! Det har vi ocks[! Vi syns!

Ann/Britt
Postat 2007-02-12 15:40  Anmäl
Marietsa säger:
Tack för infon!
Hade hört det där om ATM förut nånstans.
Skall bli roligt med lite bilder så småningom.
Ha det gott.
marie
Postat 2007-02-09 23:56  Anmäl
Roy säger:
Åhh, rambutan! Det måste vara en av världens godaste frukter..
Postat 2007-02-09 15:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lättja
17 år sedan
Fran Chumpon till Milky Bay
17 år sedan
Glasspingel och Rambutan i Ban Krut
17 år sedan
Ban Krut