Stöd Ukraina

Amandaeufrosynes blogg

Måndag 19 December 2016 - Maldiverna
Resealbum: Maldiverna 2016

Fulidhoo - paradiset på jorden

I går kom vi hit, till paradiset på jorden. Om man bortser från alla bilder från resort med vattenbungalows som ploppar upp på näthinnorna när man tänker på Maldiverna utan iställer ser palmer, stränder, fantastiska färger i vattnet och andra ställen, då är det Fulidhoo man ser. Vi lämnade Maafushi nöjda över vårt stopp där och åkte med den lokala båten till Fulidhoo, en tur som tog cirka två timmar. Som den blivande sjuksköterska jag är har jag med mig ett halvt apotek och lite till, bland annat Postafen som kan användas som antiåksjuketabletter. Dessa tog jag med eftersom jag visste att vi kommer spendera några timmar till havs och man vet aldrig hur havet beter sig just då. Maldiverna består av cirka 90 % vatten och jag hade förväntat mig att det skulle vara hård sjö vissa gånger men icket, jag hade så fel. Havet är så lugnt! Vi åkte så långt ut att det enda vi såg var hav och himmel, inte en enda ö i sikte men havet var ändå lugnt, vilket uppskattas! Under vår resa på Malta i augusti blev jag sjösjuk för första gången i mitt liv och ville helst inte uppleva det igen efter det. Jag trodde att risken för att den upplevelsen skulle infinna sig igen under denna resa men tur som jag har var det fel.
Jag vet inte hur jag ska beskriva Fulidhoo bättre äv vad jag gjort ovan, att det är paradiset. Det är helt underbart. Vi är så nöjda!
Dela med andra:    

Kommentarer
Jica säger till Amandaeufrosyne:
Hej och tack för svar:) Sitter och kikar på booking.com just nu! Var ni ute på några utflykter där? Och vad tror du om 3-4 dagar där, 3 på Mafushi och sen resten av tiden på Sri Lanka? Förstod att den sista av era öar på Maldiverna inte var vad ni trodde? Maten, mycket skaldjur och fisk? Toppen i så fall, passar mig fint;)
Postat 2017-01-22 13:49  Anmäl
Amandaeufrosyne säger till Jica:
Hej! Vad kul att du ska till Maldiverna, lyllo dig, vi längtar bara tillbaka..! Vi bodde på Kinan retreat, ett av de nyaste hotellen då vi kom, jättefint och fräscht! Det finns fler mysiga guesthouses men vi var väldigt nöjda med vårt! Vi pt varje kväll där, mycket (!) god mat! Vi hörde inte med de andra hotellen men om man gör det kan man få äta där, det är jag säker på! Bredvid vårt hotell fanns det ett ställe där många av de lokala var på kvällarna och åt, vi provade dock aldrig det. Hoppas det var lite till hjälp och hör gärna av dig om du har mer funderingar :)
Postat 2017-01-22 13:44  Anmäl
Jica säger:
Hej! Är på väg till Maldiverna och Sri Lanka i mars. Fulidhoo känns som en ö jag skulle vilja uppleva. Vilket hotell/guesthouse bodde ni på? Jag reser nog själv och har inte tänkt mig något dyrt lyxhotell men ett ställe som ändå är rent och fräscht. Finns några ställen att äta på eller gör man det på sitt hotell?
Postat 2017-01-22 12:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Guraidhoo
7 år sedan
Dagarna på Fulidhoo
7 år sedan
Fulidhoo - paradiset på jorden
7 år sedan
Maafushi
7 år sedan
Framme!
7 år sedan