Stöd Ukraina

Youcans blogg

Fredag 13 Juli 2007 - Tallinn
Resealbum: Estland, Tallin

Fredagen den 13:e

Fredag (den 13:e) morgnen som kom på tok för tidigt! Vi packade ihop oss och stapplade iväg till "Tallink Hotell" för lite massage. Denna gång var massagen riktigt bra. Hade jag vetat att kvalitén skulle vara så bra här hade jag bokat in mig varje morgon. Efter massagen tog vi en sväng på stan med våra två stora och tunga väskor så vi ledsnade ganska fort och bestämde oss för att åka ut till flygplatsen lite tidigare för att bara ta det lugnt. Det vi inte vet är att vi är framme vid flygplatsen ca 15, 4 timmar före flyget lyfter. På flygplatsen består shoppingzonen av ett café (dyrt) en parfym butik och en sprit/souvinirbutik. Vi slår ihjäl fyra timmar på ett mirakulöst vis. Strax före boarding time så knastrar något helt obegripligt ut genom högtalarna och sedan igen och igen. Vi fick helt enkelt vänta väldigt länge..

Slutligen kom vi i väg! När vi väl är framme i stockholm ca 23.30 så har sista bussen till Västerås (nästa destination) gått. Inte heller gick något tåg från centralen till v-ås. Alternativen var hotell eller taxi. Efter en stund av övervägande blev det "Rest and Fly" för en natt. Stora, sköna sängar, tyst, varmt och en riktigt dusch på morgonen. Vi beslöt oss för att ta en dag i Stockholm före vi drog oss till Västerås. Så vi fick en dag i vår vackra huvudstad som plåster på såren. Vi njöt av solen, kikade i affärer och åt glass... På kvällen tog vi blien från Västerås å körde till Göteborg med ankomst klockan 03.00
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet