Stöd Ukraina

Friddelins blogg

Tisdag 20 November 2007

En toppen dag

20/11 kl 02.30 thailändsk tid (20.30 svensk tid)
I dag har jag verkligen utnyttjat hela dagen! Jag och Joanna gick på promenad längs hela stranden, tog ungefär en timma i stekande sol. Hon hade släppt av Erik på jobbet kl 9 så vi åt först frukost, drack kaffe och surrade massa innan vi traskade iväg. Klockan hade hunnit bli 10 så solen stod på som bäst. Jädrar var varmt! Men så skönt att komma ut och röra på sig. Pratade om allt mellan himmel och jord och jag hann dessutom köpa en t-shirt till Mats. Han använder ju så många per dag eftersom han svettar ner alla :P

Kom tillbaka till lägenheten kl 11. Åt några ägg och Mats fick till sin stora förtjusning en stor Kalles kaviar tub av Joanna. Total lycka! Hasse kom också förbi för vi hade tänkt fara och shoppa lite. Brudarna på ena moppen och grabbarna på andra. Är väldigt imponerad av att hon vågar köra i den här trafiken. Gick som smort!

På väg till Macro (typ Ica Maxi för grossister och privata) hade det regnat. Vi missade regnet, men så mycket vatten på vägen har jag aldrig sett. Nästan som vattenfall ner för bergsvägen. Lite läskigt eftersom att alla bilar spottar ut så mycket avgaser i backarna och när det då kommer lite regn på så blir det snorhalt. Tur att Joanna kör försiktigt!

Efter shoppingen hälsade vi på Kenta, drack kaffe och åt en bulla.
Jag har varit sugen på pannkakor i flera dagar så nu var det dags att ta tag i saken. Bjöd in Joanna och Erik också. Vilken succé! Smakade precis som hemma :) Med smör och socker eller glass och sylt. Yummie!

Sen när de for åkte jag och Mats iväg och gjorde några ärenden. När vi kom hem från det stekte vi några köttbitar och gjorde bakad potatis. Du förstår inte vad man uppskattar sånt här! Annars är det bara ris eller nudelsoppa..

Mats är ute och gör byn osäker ikväll och jag har pluggat. Judendom, hur intressant är det? Suck.. Bara att bita ihop. Nu sitter jag iaf här och bloggar med en varm pannkaka med smält smör och socker som tilltugg. Så fruktansvärt lyxigt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Regn
16 år sedan
2:a advent
16 år sedan
Utkik på Kata
16 år sedan
4-årsdagen på Surin