22/11 kl 02.00 thailändsk tid (20.00 svensk tid)
I går var vi på bio. Något annorlunda :) Vi satt i en soffa som var så långt ifrån Filmstadens säten man bara kan komma. Jättebreda sittdynor, mjuka med nedfällbart ryggstöd och enormt benutrymme. Plus att man hade varsitt bord att ställa popcornen på. De konstiga var att när reklamen slutade och filmen skulle börja ställde sig alla upp och så började ett bildspel visa sig på bioduken - av kungen! Och så spelade de thailändska nationalsången, nog för att jag visste att de dyrkade kungen, men att man till och med på bion skulle hedra honom. Helknasigt! Men, men.. Det är
thailand.
Idag har jag för en gångs skull solat lite. Det känns verkligen lyxigt att kunna ligga med läxböckerna i en solstol, skuggad av en palm och bara kunna gå ned i vattnet när det börjar bli lite för varmt. Jämfört med att sitta ihopkurad under täcket hemma och se snön vräka ner utanför fönstret, vilket i och för sig och har en charm.. Men det här är betydligt mer exotiskt, så det är bara att passa på att njuta. Det har verkligen varit kanon väder i flera dagar nu, och det verkar bara ska hålla i sig.. Regnperioden är äntligen över! Så det kommer att vara bra väder ända tills vi far hem *ler*
Har pratat lite med Elina inatt också. Kul att de verkar längta så mycket! Både jag och Mats framemot att få besök :)