Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Fredag 8 Juli 2011 - Kuala Lumpur
Resealbum: ASIEN 2011

En dag i Kuala Lumpur

Kom tidigt imorse till Kuala Lumpur. Flyget anlande 0.30 och tog en valdig tid att ga igenom passkontrollen...va manga som anlande samtidigt. Skulle sedan ga igen tullen och sag att de rontgade bagaget...jag borjade ha upp ryggsacken men det var bara stickprov de tog sa de hade menat de vinkade forbi mig att bara ga...

Kopte sedan en bussbiljett in till stan men det var inte sa latt att hitta bussen...fick lite olika forslag och satte mig vid den jag fatt info om....borjade sedan fundera for det var helt tomt sa det visade sig jag gatt for langt o till fel buss. Val ombord tog resan in ca 1,5 h men det va bra ordnat fick skjuts anda fram till hotellet.Kunde checka in 3.30.

Hotellet ar helt ok...kostar 180 kr och ligger centralt.

Efter lite somn blev det en tur runt stan med besok till bla Tv tornet dar man akte upp 236 m, tyvarr var det disigt sa man sag inte hela utsikten. Blev ocksa ett besok pa ett mini terrarium de hade dar med ormar, odlor,spindlar o diverse faglar.

Ikvall blev det ett besok till Chinatown som har en nattmarknad och den va jattestor...va inte sa billigt som jag trodde men va kul att vandra runt dar.

Imorgon blir det besok till Twin tower och sedan ett besok till Lake Garden som ar ett naturomrade med ett antal museum.

Idag blev det ocksa en lunch pa en lokal restaurang dar jag at nagot sorts flask och nat brod...kande lite oro i magen efter besoket men tror det gick bra...restaurangen skulle nog fa en o annan anmarkning av halsovardsmyndigheten hemma...va dock billigt.

Stan i sig ar ganska trevlig och funkar hyfsat att forflytta sig...har Monotrail som gar ovanfor vagen som ar ett billigt satt att aka...kostar ca 4 kr enkelresa.

Pa sondag bar det av till Lankawi som ar en o nara Thailandska gransen.

Ha det gott darhemma
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    12 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    12 år sedan