Hej pa er alla! Datorn har varit kaputt, men nu ar den lagad igen. I forrgar - fredag - tog jag bussen till Andratx - en liten stad pa sydvastra
Mallorca. Ännu en liten, typiskt mallorkinsk stad med trånga och branta gränder, torg och kyrka. Hade läst att det skulle finnas en bodega där - Bodega Santa Catarina - där man kan se vinframstallning och provsmaka olika lokala viner. Hittade den inte så jag frågade på en liten bar vid torget - och de sa att den ligger en bit utanfor staden och att jag skulle behova "un coche" - en
bil alltså. Så det blev ingen vinprovning den dagen.
När jag kom tillbaka till
Palma tog jag en annan buss och åkte till
Illetas - en exklusiv bad- och semesterort väster om Palma. Där var det jättefint med små strander.
På kvallen gick jag till en spansk restaurang här i Ca'n Pastilla och käkade "mejillones" - blåmusslor med aioli, bröd, oliver och drack "vino blanco de la casa" - husets vita vin. Jättegott var det. Sedan blev det en drink i baren - "Licor Cuarenta y Tres" (likör 43) och "leche" (mjölk) och sedan var det natti-natti. Skulle upp tidigt för att gå på loppmarknaden i Palma.