Igår tog jag bussen till Binissalem - en liten och otroligt vacker stad som ligger mitt i
Mallorcas största vindistrikt. Där finns många bodegor där man kan provsmaka och köpa olika lokala viner - men det gjorde inte jag - utan jag gick runt och tittade och fotograferade i stället. Gick också utanför själva centrum - där var det gamla åsnestigar med stenmurar på sidorna. Får, getter och mulåsnor gick och betade. Det var så enormt vackert där. Hade kunnat stanna hur länge som helst. 30 kort knäppte jag.
Medan jag väntade på att bussen skulle gå upp till Binissalem gick jag och kollade på gamla anrika Gran
Hotel i Palma som är klassad som en av Palmas vackraste byggnader. Det var Palmas första lyx
hotell (1903-1978) men är numera bank, restaurang och bokhandel. De har nyligen renoverat fasaden och återställt den i ursprungligt skick. En sådan otroligt vacker byggnad! Tråkigt bara att det inte är hotell längre - för då skulle jag velat bo där. Ligger mitt i centrala Palma på Plaza Weyler i närheten av La Rambla.
Idag tänker jag ta en vilodag på playan. Har knappt solat och badat någonting sedan jag kom hit. Har så mycket mer jag vill se - men Mallorca finns ju kvar och hit åker jag fler gånger. Ska försöka hinna med att åka hit en gång till i år. Får aldrig nog av denna vackra ö.