Stöd Ukraina

Ccs blogg

Onsdag 26 April 2006 - Sverige

Eight days and counting...

Jag sitter på jobbet och räknar ner. Åtta dagar till Vancouver.
Ibland undrar jag om det är roligast innan resan, när jag får anledning att:
1. Sitta på internet och resercha inför resan.
2. Köpa saker som jag kan behöva. Hittills har jag inhandlat ett stycke ny datamaskin, ett internationellt körkort som jag nog inte behöver ändå, ett par nya Converse Allstars som med största sannorlikhet är billigare i Kanada, två travelguides och om bilen startar i eftermiddag tänker jag fara till Köpis i Valbo och införskaffa en ny digitalkamera och en adapter.
Eftersom jag är något av en anglofil så flyger jag British Airways trots att det är lite dyrare. Min pappa som flög mycket när han jobbade berättade en gång för mig att om man flyger Air Lingus och beställer Gin och Tonic så får man två flaskor Gin och en liten liten burk tonic. Tyvärr hittade jag ingen sån flight från Sverige.
Dela med andra:    

Kommentarer
Candy säger:
haha, skrattar gott när jag läser din önselista om Gin o Tonic. Visst är det kul med planeringen av resorna. Själv har jag beställt en resa till Thailand, MEN det är inte för februari nästa år.... Så jag har lååång tid att planera, och visst är det så att en del av rtesan är planeringen. Mycket spännande. har småresor inplanerat under den långa väntan. Hur länge skall du vara borta nu? Hoppas du skriver på din Blogg under tiden så vi kan följa din resa. Och koncentrationsproblem är tillåtet före semestern. Lycka till!
Postat 2006-04-26 07:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedag
17 år sedan
En kort genomgång av Kanada B.C. julen 06
17 år sedan
Göta Kanal
18 år sedan
Latvia II - Arturs Irbe