Sov lite taskigt i natt.
Turbo som jag är skulle jag betala räkningarm, prata i telefonen och kolla på
boende i Göteborg åt min kompis samtidigt som jag skulle
boka hotell åt 5 personer i Dublin.
Flygbiljetter bokat och betalt redan.
Hur bra tror ni att det gick då???
Jo, jag fick betalt alla räkningar, guidat min kompis till hotell i göteborg, kommanderat ungarna i säng OCH bokade hotell till Dublin.
Fast när jag fick voucher och läste den blev jag lite överupphättat varm och sen lite hjärtklappning och sen hysterisk förbannat på alla moment runt om som hade stört mig.
Jag skall åka 20-23 november detta herrans år och hade bokat så fint 20-23 nov 2009 alltså ett år alldeles för sent. Finns ju olika alternativ i en sådan sits.
A: Införa tradition att vi i vårat tjejgäng varje år åker 20-23 nov..... tror inte det
B: Ringa kundtjänst: Ja och det öppnade åter igen i morse.
Mycket grubblerier under natten om mina 5500 SEK som drogs från mitt kort hmmm.
Ringde detta 08 nummer som stod på sajten och förväntade då en svensk röst eftersom telefonsvararen kvällen före var svensk. Blir självklart bemött av en engelsktalande eller irländare vad vet jag jag förstod inte så mycket och blev lite överraskad så jag kom av mig och frågade personen äh do you speak english? Ganska klantig fråga eftersom det var just det denna personen pratade hela tiden.. Berättade om min stora miss och sömnlösa natt och under 30 sekunder var det löst. puhhhh skönt. Jag skall nu åka i år med flyg och hotell bokat samtidigt. Så nu skall jag smsa mina 4 vänner att allt är bokat o klart nemas problemas...
Som tur i oturen var jag på plats (på ett annat hotell i närjeten ) redan vecka före och kollade in hotellet vi skulle byta till när de kom. Avbokade direkt men tyvärr kostade det oss bokningsavgiften (ca. 1000 SEK) men det var det värt att slippe det stället!
Se upp för Corto Maltese Resort på Koh Samui, alla ni som läser detta och funderar på att boka där.
Kram Marika
PS! Ni får ta med er Ivan i resväskan så får ni nog roligt/roligare i Dublin!
Gilla
Hoppas att ni får en härlig resa när det blir dags. Och jag tror att ni får något att skratta åt nu när det löste sig.
Åker gärna till Dublin igen nästa år om någon i tjejgänget avstår ;—]