Vi var sugna på att få se lite mer av Dresden och gjorde ännu en klassisk turist-grej, vi åkte en ångbåtstur på Elbe :) Riktigt mysigt faktiskt!
En kul med Dresden är att Elbes dalgång vid Dresden har varit med på Unescos världsarvslista men efter att ha påbörjat bygget av en ny bro över floden så tyckte Unesco att det förstörde vyerna..
Nästa mål på resan blev ett område som heter Saxiska Schweiz och ligger i
Tyskland men på gränsen mot Tjeckien. Området har väldigt speciell natur och det var riktigt läckert!
Det första vi spanade på i området var en stor fästning (som jag just nu glömt namnet på hmm.. ) , vi gick aldrig in men det var riktigt läcker utifrån!
Det började bli dags att hitta nånstans att sova och efter lite letande och velande hamnade vi ett jättemysigt litet Gasthaus i närheten av den mysiga orten Bad Schandau. Vi började med att äta och jag beställde en lokal rätt som hette Saurbrat och med någon slags potatis till, ångrade mig dock lite när servitrisen verkade bli väldigt glatt överraskad av att jag beställde det och började tro att jag bestämt nåt väldigt annorlunda men det nån slags stek men lite syrlig sås till och sen potatiisen och rödkålssallad. Efter maten somnade vi gott..