Stöd Ukraina

Emmgus81s blogg

Söndag 27 Juni 2010

Dag 3, Berlin-Dresden

Min morgon började med att jag vaknade av att jag hade migrän och mådde pyton vilket var mindre kul men som tur är finns det bra mediciner så efter ett par timmar kändes det bättre igen!

För att hinna se en del av Berlin utan att spendera flera dagar gjorde vi en riktigt turistisk grej och tog en sightseeing-buss =)
Ganska bra sätt att se mycket på kort tid och vi hittade t.o.m en buss där guidningen var på svenska och vi såg. Man kunde hoppa av och hoppa på när och var man ville och för att inte få totalt värmeslag hoppade vi av en stund vid Brandenburger Tor för att slappa i skuggan, dricka kall dricka och såklart så passade vi på att fota lite också.
Vid det här laget började vi inse mer och mer vilken fotbollsfeber som rådde i Tyskland :) Överallt såg vi bilar med speciella tysklandsflaggor som var anpassade för att monteras på bilen och massor av folk i stan gick runt med olika accessoarer i Tysklands färger..

Sent på eftermiddagen åkte vi vidare till Dresden, där blev det en kvällspromenad och såklart lite mat på stan. :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet