Lämnade Sheridan för att köra söderut på väg 90. Passade på att ta bilder i Sheridan då det är många gamla byggnader i stan.
Väg 90 var så vacker!
Fick se en skylt om ett fort och slagfält så jag körde av.
Monumentet efter The Fetterman fight år 1866.
Såg det var ett par skyltar på kullen så jag lämnade min bil i ensamheten och gick mot kullen.
Hittade massa blommor
O en larv
Gick o gick o gick medan jag läste skyltar på vägen, tog stopp till sist.
Så var det bara till att gå hela vägen tillbaka. Puh!
Vackert här också.
Satte mig på en bänk och njöt lite av utsikten och lyssnade på fåglarna och syrsorna.
Mer blommor
Kapten Fetterman förlorade mot the nativs och 81 män fick sätta livet till. Kallas för Massacre Hill.
Fortsatte mot fortet när detta djuret gick över vägen och hoppade över staketet.
Detta fortet var stort och skulle skydda det vita folket som gick på Bozeman trail i närheten. De var tvungna att köra 4 miles efter träd att hugga.
Gällde att hålla utsikt efter the natives som var på kullen där borta.
Körde vidare och fick se ett par änder men de hann ju flyga innan jag tog en bild.
Så amerikanskt :)
Börjar bli sommar här också.
År 1867 inträffade Wagon Box Fight. Soldaterna skulle försvara de civila skogshuggarna och ställde vagnar i en ring för att försvara sig mot the natives. 3 soldater och 3 civila dog.
Har ni någon gång marscherat till trummor? Är en häftig känsla när man håller på med reenactment framför publik, både till häst och som avsutten.
Det var i alla fall en vacker plats att dö på.
Körde inom Buffalo
För att köpa glass :D
Fortsatte österut till Gillette för att sova där ett par nätter.